דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / חכמת הקבלה, זו חכמה של תפיסת העולם

חכמת הקבלה, זו חכמה של תפיסת העולם

שאלה: למה אתה אומר, שכל אחד רואה לפניו את המציאות שלו שאותה הוא מצייר עם התכונות שלו, אם כולנו רואים את אותו העולם?

תשובתי: אנחנו כולנו רואים כרגע עולם אחד, אבל כל אחד מאיתנו יכול לשנות את המציאות שאותה הוא מרגיש. חכמת הקבלה היא שיטה של תפיסה נכונה.

בזכות השינוי הפנימי שלי אני יכול להביא את עצמי לעולם אחר ולראות, שבחיים הכול מתרחש בצורה טובה ונכונה. הכול נובע מהכוחות שמקדמים אותנו לטוב.

אני אראה, שבעצם, המציאות היא הרבה יותר רחבה ממה שהיה נדמה לי, והכול בה מתקדם לכיוון הטוב. וזו לא תהיה אשליה ולא הונאה עצמית. במידה שאני מגלה את העולם ומכניס אור לחיי, אז כזאת תמונה אני רואה לפניי.

שאלה: האם משתנה המציאות עצמה או התפיסה שלי?

תשובתי: המציאות שאותה אני רואה קיימת רק בתפיסה שלי. מאיפה אני יכול לדעת שהיא באמת קיימת בצורה כזאת מחוץ לי? אני תופס את העולם בהתאם לתכונות שלי, אבל זה לא אומר שזה קיים מבחינה אובייקטיבית דווקא בצורה כזאת. אם האדם היה בעל תכונות אחרות, הוא היה רואה עולם אחר, בצבע ובצורה אחרים לגמרי.

אנחנו עד כדי כך התרגלנו למציאות שנתפסת דרך החושים שלנו: ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש, שהיא נראית לנו אמיתית. אבל לא כך הוא הדבר.

האדם הוא כמו מכשיר עם חמישה חיישנים שכוונו לטווחי תדרים מסוימים והוא התרגל לחיות בעולם כזה, אבל אם נסובב את חמשת הווסתים לטווחי תדרים אחרים, אז אנחנו נראה מציאות אחרת לגמרי. עד לכזה גילוי הגיע היום המדע, וחכמת הקבלה דיברה על זה עוד לפני אלפי שנים. לכן חכמת הקבלה נקראת כך, כי זו חכמה של תפיסת העולם.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103, מתאריך 8.2.2015. לשמיעת הקטע: לחצו כאן.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest