דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / חכמת הקבלה ורֶשַע, שני דברים שאינם עולים בקנה אחד

חכמת הקבלה ורֶשַע, שני דברים שאינם עולים בקנה אחד

שאלה: האם כל אדם שמרגיש בתוכו את הטוב והאהבה כלפי בני אדם הוא מקובל?

תשובתי: אם זו אהבה אמיתית כלפי הזולת והשפעה, זה אומר שהוא מקובל. הבעיה היא רק שאנחנו טועים, שכביכול אוהבים זה את זה ומשפיעים. בעולם שלנו אין אהבה.

הערה: אנשים רבים סבורים שהם טובים ואוהבים.

תשובתי: זוהי טעות. המקובל מפתח בתוכו תכונה מיוחדת של השפעה ואהבה אמיתיים, ולא קבלה מוסווית שמהווה רק אגו יותר מפותח ומתוחכם. תכונת האהבה וההשפעה נבנית מעל לאגו, מעל לטבע שלנו. אז אנחנו באמת יכולים להרגיש את מה שנמצא מחוץ לנו. ומחוץ לנו ישנו רק כוח אחד שנקרא בורא. גילוי של האהבה וההשפעה שלו כלפינו, נקרא העולם העליון. המקובל הוא מי שמממש את העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך", וזה מאפשר לו להרגיש את העולם העליון.

שאלה: מה זה העולם העליון?

תשובתי: העולם העליון זה סכום של כוחות, השפעות, פעולות של הכוח העליון עלינו. המקובל רואה כוחות שלא נראים לאנשים אחרים. הוא נכנס לשיתוף פעולה הדדי עם הכוח העליון, עם כל המרכיבים הפרטיים של הכוח היחיד הזה שנובעים מהבורא. באופן כזה אנחנו מתחילים להגיב לפנייה שלו, לפעול בתגובה, והופכים להיות שותפים של הבורא. המקובל משתף פעולה עם הכוח העליון ועל ידי זה משנה את המציאות, כך שכל הזמן משנה את עצמו, הוא יכול להפוך את העולם ואת חיי בני האדם לטובים יותר.

שאלה: האם המקובל יכול להשתמש ביכולות-העל שלו ולגרום רע לבני אדם?

תשובתי: זה בלתי אפשרי. כי הוא הרי מלכתחילה רוכש את כוח ההשפעה והאהבה.

הערה: אבל כל חודש מספרים ברדיו על מקרה נוסף, כיצד אדם שעסק בתורה מוצא את עצמו באיזה שהם מעשים פסולים.

תשובתי: המקובל אינו מסוגל לגרום נזק לאף אחד. חכמת הקבלה משנה את הטבע של האדם לאלטרואיסטי. בראש ובראשונה הוא עושה צמצום על האגו שלו. התורה מכילה את המאור המחזיר למוטב, שיכול להפוך את היצר האגואיסטי הרע שלנו ליצר הטוב. המקובל משתמש באור העליון הזה ומתקן את הטבע שלו מרע לטוב. זהו הסימן הראשון: אם אדם גרם נזק לאחרים, אז הוא לא מקובל.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 16.8.2015 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest