דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמת הקבלה היא נחלת הכלל

חכמת הקבלה היא נחלת הכלל

בעל הסולם, "אהבת ה' ואהבת הבריות": "ומתוך זכות אבות, עמדה להם ההצלחה לישראל, שבמשך ארבע מאות שנה התפתחו והוכשרו והכריעו את עצמם לכף זכות."

במשך הגלות, אנחנו מתמודדים עם התנגדות פנימית ומגלים כוח שמונע מאיתנו להתחבר, על אף רצוננו להתחבר. הכוח הזה מתחלק לארבע דרגות עביות ("עומק" הרצון), והן נקראות "ארבע מאות שנה". באופן כללי, החלוקה והמדידה מסוג זה נובעות מתוך המבנה הראשוני של "י-ה-ו-ה".

כשמתגלה כל הרע שמפריע לחיבור המלא, סימן שבני ישראל סיימו את גלות מצרים. זה שייך גם אלינו, אם אנחנו רוצים לעלות לדרגת קבלת התורה, כלומר שיטת התיקון, אז קודם כל עלינו להרגיש את עצמנו בגלות. ההרגשה הזאת מתגברת וגורמת לשנאה, לדחייה, להתנכרות ולחוסר יכולת להתחבר בכל שלושת דרגות העביות של הרצון לקבל שנקראות "מצרים", ובדרגה האחרונה של "הכבדת הלב" שנקראת "פרעה" שמתבטאת ב"עשר מכות", ובסופו של דבר, אנחנו יוצאים ממצרים, כלומר מרגישים את הצורך בחיבור, למרות כל הרע שמתגלה ובורחים מ"פרעה", כבר מוכנים לקבלת התורה.

אנחנו צועקים וקוראים לכוח שמגיע, מוציא ומעלה אותנו מעל הרצון לקבל שלנו. ועכשיו אנחנו כבר לא נמצאים במצרים, אלא אנחנו נמצאים מעל האגו, ומאותו הרגע אנחנו מוכנים להתחבר ולהיות כאיש אחד. פועל עלינו המאור המחזיר למוטב ובמעמד "הר סיני" (הר של שנאה), אנחנו נעשים לעָם, לחיבור אחד.

ובהמשך אנחנו מתחילים את התיקון של מצרים, מתחילים "לגרד" מאותו הרצון לקבל שכבה אחר שכבה ולהעלות אותו להשפעה ל"אח"פ דעליון". בסופו של דבר יישאר במצרים רק חלק מהרצון שלא ניתן לחיבור, "לב האבן", שיתוקן האחרון. לכן, כאשר חלקים מתוך הנשמה השבורה הכללית של "אדם הראשון" מתחילים להתחבר , אז הראשונים שמתחילים בתהליך הזה הם החלקים ה"קלים" יותר, הרגישים יותר. אנחנו עדיין לא מבינים איזה סוג של נשמות היו אלה שיצאו מבבל יחד עם אברהם, ולאיזה מקור בדיוק ולאיזו נקודה מתוך הנשמה הכללית הם שייכים. זאת ה"נקודה שבלב", "אדם הראשון". בכל מקרה, כך מתקדם תהליך התיקון שמבוסס על חכמת הקבלה.

ברור, שחכמת הקבלה היא חכמה אלוקית ושייכת לכל האנושות, המקיפה את כל הכלי הכללי ולא מוגבלת לתחומים מסוימים ממנו. היא כוללת בתוכה את כל המציאות החל מעולם אין סוף. אבל משתמשים בה רק אנשים שיכולים בעצמם להוסיף ב"אחישנה" במקום להתפתח בדרך "בעיתו". בלי לחכות ל"בעיתו" הם מראש מעלים מ"ן, כלומר, בקשה, וגם עוזרים לאחרים. בצורה כזאת חכמת הקבלה היא נחלת כל העולם.

מתוך שיעור על פי המאמר "אהבת ה' ואהבת הבריות", 06.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ישראל, הם הניצוצות שמאירים את העולם
עם המאוחד בניצוצות
ייחודיות העבודה של המתאם הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest