"חכמי לב"

בעל הסולם, הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", סעיף י':

"וכמו שמסיים על זה כי התורה לא נתנה אלא לאנשי לבב, כלומר, שהשיגו לב, לאהוב אותו ויחמדהו, שהם נקראים בלשון חכמים חכמי לב להיות שאין שם עוד רוח הבהמי היורד למטה, שאין היצה"ר שורה אלא בלב פנוי מחכמה. ומפרש ואומר שהתיבות כגויות, והטעמים כנשמות, ואם לא יבין הטעמים, הרי זה דומה למייגע עצמו לספור דפין ותיבות שבספר רפואה, שמזאת היגיעה לא יוכל לרפאות מזור. רצונו לומר שבהכרח מחוייב למצוא התחבולות, לזכות להקנין הנזכר, שאז מסוגל לטעום טעמי תורה, שהוא ענין החכמה הפנימית ומסתריה, וטעמי מצוה שהוא ענין האהבה והחמדה אליו ית'."

צריך מאוד להיזהר, שהלימוד והעיסוק שלנו בחכמת הקבלה יהיו לצורך התיקון המעשי ולא יישארו כמעשים שלא נראה מהם שום שינוי. חייבים לדרוש שינוי אמיתי ונכון, היינו, התקרבות לצורת ההשפעה. במידה שנוכל לשנות את עצמנו בפנים מתכונת הקבלה לתכונת ההשפעה, כך נוכל להבין על מה מדובר בספרי הקבלה, נוכל להשתתף בצורה נכונה בבריאה ובקשר עם הבורא.

אין לאדם יותר במה לעסוק בעולם הזה, חוץ מאשר להשיג כמה שיותר מהר את טעמי התורה, כלים דהשפעה. את המטרה ההכרחית הזאת אנחנו צריכים להשיג בכל פעולה ונשימה שעושים. אם כבר הגעת לחכמת הקבלה, אז תיזהר שהעיסוק שלך יהיה אך ורק לשם השגת תכונת ההשפעה. ואז תבין את פעולות הבורא ואת מצבך בעולם הנצחי.

מתוך שיעור על הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", 18.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
יריד התחליפים
תנאי הקבלה של הידע העליון
לדעת בדיוק מה אני רוצה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/lwfjQ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest