דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמה לגילוי העולם

חכמה לגילוי העולם

מוצאו של האדם מהקוף, כפי שכתב המקובל הגדול האר"י שלוש מאות שנה לפני דרווין, האדם מתפתח בצורה הדרגתית. האר"י כתב שהגוף הפיזי של האדם הוא תוצאה של התפתחות הקוף, והתוכן הפנימי, הרוחני שלו נקבע על ידי שילוב בין הכוחות העליונים. הקבלה עוסקת באדם ולא בגופו הגשמי.

כל אדם מתפתח בזכות הקשר שלו עם סביבתו, הוא סופג מהאחרים את תכונותיהם ודעותיהם. האדם לא היה מתפתח אילו היה גדל לבד ביער. כל ההתפתחות שלנו מתרחשת בזכות ההתכללות ההדדית.

נאמר: "לכו ותתפרנסו זה מזה", וברוחניות מתכוונים לכך שכל אחד כולל בתוכו את כולם ועל ידי זה הוא מתפתח. באותה המידה שהאדם סופג מהאחרים את רצונותיהם, את הידע, את כללי ההתנהגות, הוא מתפתח. אף אחד לא יכול להתפתח לבד. התפתחות האדם לא באה מפני שהוא נעשה יותר חכם, אלא על ידי ספיגתו מהאחרים.

במידת התעשרותנו, על ידי התכללות הדדית, אנחנו מגיעים לגילויים מדעים חדשים, מגלים חברה חדשה. לא קיים גורם אחר לגלות את המציאות החדשה, גם בתחום הגשמי וגם הרוחני חוץ ממספר התכללויות, התחברויות בין האנשים. על ידי זה אנחנו מרחיבים את כלי התפיסה שלנו, כל אחד מתעשר בזכות האחרים וכך אנחנו מתחילים לראות תמונה יותר ויותר מורכבת. זה כולל גילוי הכוחות והחוקים החדשים, התפתחות המדע, כל זה מתגלה לאדם במידת מורכבותו והתכללותו בכל היתר.

אנחנו חיים במציאות מושלמת, שכל הידע עליה כבר קיים. אבל כדי לגלות את הידע הזה אנחנו חייבים להתכלל ולהתקשר יותר ויותר בין כל החלקים שישנם בכל אחד מאיתנו. אחרי שאנחנו מתחילים לאסוף את החלקים הללו אחרי השבירה, אז החיבור הזה מאפשר לנו לגלות את חכמת המציאות, את הצורה האמיתית שנקראת התפתחות המדע.

אנחנו מגלים אותו כל פעם יותר ויותר דווקא מפני שכל אחד נכלל מכל היתר. המורכבות הזאת, החיבור הזה מאפשר לנו להבין את תמונת המציאות על אף הפירוד, על ידי השוואה בין פלוס למינוס, השוואה בין התנאים והתכונות המנוגדים.

לכן, אפילו במישור הגשמי בכל הרמות, ההצלחה תלויה רק בחיבור בין כל החלקים הזרים. זה קובע גם את ההתפתחות השכלית וגם הרגשית, הגשמית והרוחנית, כתוצאה מהשבירה ותיקונה.

רק על ידי החיבור וההשלמה ההדדית הנכונה, אנחנו נגלה את המהות הכללית של המציאות שנקראת ה"בורא", הכוח שנמצא מעבר לכל המציאות. "ממעשיך הכרנוך", כלומר, כתוצאה מגילוי המציאות, הכוחות והתופעות הקיימות בה, אנחנו נגיע לרעיון המקורי שהכול נברא על ידו.

מתוך השיעור על פי "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 22.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הפיזיקה והליריקה של העולם הרוחני
ללמד לראות את העולם העליון
לא ניתן להבין ולמדוד את הבורא בשׂכל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest