דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמה או חכמה יתרה?

חכמה או חכמה יתרה?

laitman_2010_8284_us-70.jpg

בפנייתנו אל כתבי המקובלים, אנחנו יכולים ללמוד מדע (חכמה) ויכולים ללמוד תורה (שיטת התיקון). תחת המילה "מדע" אנחנו מתכוונים למדעים הרגילים: פיזיקה, כימיה, היסטוריה, גיאוגרפיה וכולי. בדיוק כך מתייחסים לחכמת הקבלה החוגים האקדמיים. לדעתם, ספר הזוהר נכתב בימי הביניים בספרד וכלל לא בישראל לפני 2,000 שנה. המדענים מנסים להפיק מהמקורות הקבליים ידע, מידע. הם דנים על סגנון הכתיבה, עורכים ניתוח לטקסט, מנסים לקשור את הטקסט עם מאורעות היסטוריים. לכזאת גישה שׂכלתנית אין שום דבר משותף עם "לימוד התורה". כי הרי התורה, זוהי שיטת תיקון הטבע שלנו להשתוות הצורה עם הבורא. במידת ההשתוות, הבורא מתגלה בתוכנו.

מטרת כל הספרים "הקדושים", היא גילוי הבורא לאדם. אמנם המקורות הראשונים כמו החומש, התלמוד, המשנה, כתובים בשׂפה הארצית, הגשמית, ומתארים את העולמות העליונים בצורות גשמיות. בסיפורי המעשׂה שלהם קשה לנו להבחין בפעולות רוחניות. ואילו השׂפה של ספרי הקבלה עוזרת לנו לא להתנתק מהכיוון לתיקון ולהשתוות עם הבורא. כי בשפה עצמה מדובר על כיצד עלינו לתקן את עצמנו באמצעות האיחוד כדי לגלות את הבורא.

זאת הסיבה ששׂפת הקבלה מתאימה יותר מכל שאר השׂפות להשׂגת המטרה שלשם כך היא ניתנה. נאמר: "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין… כי המאור שבה מחזירו למוטב". עבורנו התורה, זוהי שיטת תיקון, לא מדע, אלא מאור המחזיר אל הבורא. נאמר שלפני לימוד התורה, צריך לברך עליה, אחרת במקום לקבל ברכה אתה תקבל קללה. זה אומר, שחייבים לכוון את עצמנו לתיקון. "לברך על התורה", זה אומר להודות לבורא על כך שנתן לנו הזדמנות לתקן את עצמנו בעזרת האור שנסתר בה.

ספר הזוהר מתאר את תיקון הקשר שנשבר בינינו. לכן כשלומדים אותו, צריכים להשתוקק לאיחוד ולצפות לאור, לכוח שיתקן את הקשר שלנו. רק אז, במידת האיחוד והערבות שלנו, יתגלה בינינו הבורא. אז בואו "נברך על התורה", נחשוב על יצירת הכלי המשותף כשאנחנו פונים לספר הזוהר.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 16.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
סגולה – גישה למערכת הרוחנית
תגלו את עצמכם במימד העליון!
חיץ בין העולם הגשמי והרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest