דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חישובי חוב נכונים

חישובי חוב נכונים

שאלה: היה נהוג מאז ימי קדם, שהמלווים בריבית היו בעיקר יהודים. נחשב, שדווקא הם אלה שהתחילו לגבות ריבית גבוהה.

תשובתי: זאת לא ריבית גבוהה, אלא ריבית מורכבת, שהכלכלנים מבינים עכשיו היטב את מהותה. וקודם לא היה לאנשים מושג על כך, ולכן הריבית הזאת הייתה נראית להם גבוהה. נכון להיום, זה קיים בכל בנק ובכל עסק.

היהודים התחילו לגבות ריבית מפני שהם ידעו לחשב נכון את החוב. אם נניח אני נותן לך $100 ואתה צריך להחזיר לי את אותו הסכום למחרת, אבל אתה מחזיר לי כעבור 20 ימים, אז כמה אתה צריך להחזיר? אם היית מחזיר לי את הכסף מייד, אז אני הייתי משקיע אותו בעסק והייתי מרוויח על זה מחר, מחרתיים וכן הלאה, לפי חישוב מצטבר.

לכן, עליך לפצות אותי בגובה הסכום שאני הפסדתי בגללך. אין כאן ריבית כמו בבנק. אילו הסכום הזה לא היה מושקע במחזור, אז אתה לא היית חייב לי כלום. אבל מפני שאני מושך אותו מתוך מחזור הכספים, אז אתה פשוט מפצה אותי על מה שאני הפסדתי.

נניח, שבאותם $100 שאני הלוויתי לך, אני הייתי יכול לפתוח פס ליצור כוסות ובמקום $100 אני הייתי מרוויח בחודש $200. כלומר, אתה צריך להחזיר לי $200 ואין כאן שום ריבית. ואם אתה לא החזרת לי את הכסף בזמן, אלא רק אחרי חודשיים, אז אתה צריך להחזיר לי את מה שאני הייתי מרוויח במשך חודשיים על $100 האלה.

זהו מהלך צודק. אין כאן ריבית! ואם הבנקים גובים ריבית בנוסף לכך, מפני שהם מתקיימים על חשבון הריבית הזאת, זהו עניין לגמרי אחר. צריך להבדיל בין השניים.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 27.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
המערכת הבנקאית בקצרה
מינוס על חשבונה של האנושות
"לכו ותתפרנסו זה מזה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest