חינוך חדש

חוות דעת (ח.סִימוֹמוּרָה, שׂר החינוך והמדע של יפן): ההשכלה צריכה לעצב באדם חריצות, שקדנות, התמדה, רצון לעבוד בשיתוף פעולה, יכולת עבודה בצוות, הערכה עצמית בריאה, עזרה הדדית. חייבים לעקור לגמרי מהשורש מערכת שמבוססת על שינון ידיעות, לפתח יכולת לחשוב בצורה לא שבלונית, יצירתית, תכונות של מנהיגות (אחרת הרעיון הערכי שלו מסתכן להישאר אלמוני ולא נדרש), העלאת רמת ההערכה העצמית לצורך חינוך אישיות יצירתית פעילה, שמסוגלת לשנות את העולם סביבה.

עם זה, האישיות היצירתית הזאת עם תכונות של מנהיגות צריכה לקבל סטנדרט (תבנית) גבוה של נורמות ועקרונות מוסריים, הקשורים ליחסים בין בני האדם, כדי שתהיה מסוגלת לשיתופיות ועבודה חיובית לטובת האחרים, עם הרגלים וידע שיכולים להיות בשימוש בכל נקודה בעולם.

תגובתי: כל הדרישות האלה כלפי התלמידים אינן ניתנות לביצוע ללא קביעת מטרה ברורה של החברה העתידית. אנחנו צריכים לתאר לעצמנו באופן ברור, באיזו חברה יחיו הילדים שלנו וכבר לפי זה לבנות היום מערכת השכלה התואמת לעתיד הזה.

ידיעות קודמות בנושא:
החינוך בחברה העולמית
הבסיס לחינוך המבוגרים
הפיתרון: לבנות מחדש את בתי הספר

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/F5Lbk

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest