דף הבית / המשבר ופתרונו / חיים חדשים 730 – בני ישראל במעמד הר סיני

חיים חדשים 730 – בני ישראל במעמד הר סיני

מה הם הכוחות הפנימיים שבאדם המתבטאים במעמד הר סיני, מה מסמל חיבור העם אל מול ההר ומה ניתן ללמוד מסיפור זה על חיינו היום? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "בני ישראל במעמד הר סיני".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

מעמד הר סיני איננו מופע תאטרון באמצע המדבר כמו בסרט הוליוודי, אלא קיום חוקי הטבע של התורה הנצחית. מדובר על כוח מיוחד שטמון בטבע, א-לוהים, כוח הטוב, שמתגלה בתנאי שהאדם רוצה. הכוח הטוב ברא אותנו הפוכים ממנו, עם יצר רע, כך כל אחד תמיד חושב על עצמו.

לפני 5776 שנה אדם אחד גילה שיש בטבע כוח נוסף, חיובי, ושאפשר למשוך אותו. לאחר מכן הגיע אברהם ולימד את תושבי בבל איך להתחבר ביניהם כדי למשוך את הכוח הטוב. בהמשך, גבר כוח הרע, "פרעה", בקרב קבוצת תלמידיו והם הגיעו ל"עבדות מצרים". לבסוף, הם ברחו משליטתו של "פרעה" והגיעו להר סיני, הר של שנאה. הם גילו שאפשר להתמודד עמו בתנאי שמגלים את כוח הטוב. במעמד הר סיני בני ישראל קיבלו תורה, זו מערכת שלמה שמסבירה איך להתקדם עם הכוח החיובי. התגלה להם כוח שנקרא "משה", כוח משותף שבעזרתו הם הצליחו לעלות מעל השנאה ובסופו של דבר לרשת את הארץ. כל התהליך של ירושת ארץ ישראל תואר לאברהם כבר בברית בין הבתרים. כיום עלינו לחדש את אותו כוח חיובי, כדי לאזן בעזרתו את הכוח השלילי ולגלות את הבורא, כי בכל יום יש מתן תורה.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 728 – ספר הזוהר וכוח הטוב
חיים חדשים 727 – רבי שמעון בר יוחאי
חיים חדשים 726 – התמודדות עם כאב ואבדן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest