דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 718 – יציאת מצרים החירות האמתית

חיים חדשים 718 – יציאת מצרים החירות האמתית

מה ניתן ללמוד מהיחסים בין משה לפרעה בסיפור יציאת מצרים על היחס שעלינו לפתח עם האגו, על מה מעידות מכות מצרים ואיך הופכים לבני חורין? (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "יציאת מצרים, החירות האמתית".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

אדם הרוצה להתעלות מעל האגו שלו מתחיל לזהות עד כמה האגו שולט בו לחלוטין, ראיית המציאות מתוך אינטרס עצמי סוגרת אותו ״בבועה״ אשר אינה מאפשרת לו להרגיש את המציאות השלמה. "שלח את עמי" פירושו, חיפוש כיצד להשתחרר משליטת האגו העצמי. משה רוצה לפרוץ את גבולות התפיסה הצרה של האגו ולראות את העולם הנאור.

הסיבה לכך שמשה צריך לשכנע את הכלל שיש בידו כוח, כי בכך הוא מעלה את הכוחות הטובים הנמצאים בשליטת פרעה, ומראה להם עד כמה פרעה חלש, נבזה ואינו שולט באמת. בכל מכה שמצרים מקבלת, פרעה משחרר תכונות נוספות, שנמצאות בשליטת האגו, שמעוררות מכות קשות יותר. עשר המכות הן בהתאמה לעשר התכונות הפנימיות שלנו שנקראות ״עשר הספירות״. כל מכה מייצגת מכה על תפיסת המציאות האגואיסטית. למשל מכת דם מלשון דומם, מסמלת את המלכות שהיא הרצון לקבל הנמוך ביותר ומייצגת דממה. המטרה היא להתעלות מעל האגו, לחדול לחשוב רק על עצמי ולחשוב על כולם יחד. כך מגיעים לתפיסת המציאות השלמה, לחיים רוחניים בלתי מוגבלים ולדבקות בבורא.

פרעה מסמל את הרצון לקבל הכללי המכיל רצונות מיוחדים הנקראים בני ישראל. רצונות אלו יכולים לצאת משליטת פרעה ועשר המכות עוזרות להם להתנתק ממנו. הבורא הוא כוח ההשפעה והאהבה שנמצא מחוץ לרצון לקבל, כשנצא מהרצון לקבל נרגיש חופשיים, זהו עתיד המין האנושי, זהו תיקון העולם.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 720 – קריעת ים סוף
חיים חדשים 719 – משה וכוח האמונה
חיים חדשים 717 – יציאת מצרים שבתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest