דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 717 – יציאת מצרים שבתוכי

חיים חדשים 717 – יציאת מצרים שבתוכי

המציאות היא שלמה ולכן קשה לדבר על חלק ממנה בלי להכיר את התמונה הכללית. (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן-משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "יציאת מצרים שבתוכי".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

המציאות היא שלמה ולכן קשה לדבר על חלק ממנה בלי להכיר את התמונה הכללית. ״הסנה הבוער״ במדבר מייצג את ההתגלות הפנימית של משה, לאחר ״שריפת" האגו שלו והתאמת תכונותיו לא-לוהות. בדומה לקליטת תדר, הוא והבורא משדרים על אותו גל.

ביסודנו טוב אינו טבוע בנו, בכולנו טבוע יצר רע ולכן איננו יכולים להתחשב באף אחד מלבדנו. לאחר 40 שנה שמשה חי אצל פרעה, הוא מגיע ליתרו ולומד עימו 40 שנה על תכונת ההשפעה, תכונת החסד וכיצד להשיגה מעל האגו שנחשף, ואז יוכל לחזור למצרים כדי לעבוד עם האגו. מטרת האנושות היא שטבע האדם כולו הכולל את כל האגו, יידמה בשלמותו לכוח העליון שטבעו אהבה. החזרה למצרים מסמלת חזרה לאגו של משה, שאותו עוד היה חייב לתקן. אף אחד מאתנו לא מזהה את ״פרעה״ בעצמו, המסמל את שליטתו המוחלטת של האגו הכללי בנו. משה מסמל רצון קטן לתכונת ההשפעה, לגילוי האמת, ואילו עם ישראל מייצגים את הרצונות שאותם אפשר לתקן לתכונת ההשפעה והאהבה בתוך האגו הכללי. האגו זה שדה המציאות כולה, ומשה זקוק לאותות ומופתים להראות לאגו שיש לו כוח, לכן משה מקבל מטה שתפקידו לכוון אותו בדרכו הרוחנית, לשים את האגו בתחתית וללכת מעליו.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 716 – בני ישראל במצרים, חלק ב'
חיים חדשים 715 – בני ישראל במצרים, חלק א'
חיים חדשים 714 – מנהגי ליל הסדר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest