דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 713 – הסדר ולידת עם ישראל

חיים חדשים 713 – הסדר ולידת עם ישראל

איך מצבנו היום כעם מקביל למצבם של בני ישראל בסיפור יציאת מצרים, ממה עלינו להשתרר כדי להפוך לבני חורין ומדוע חג הפסח מסמל את לידת עם ישראל? (שיחה מיוחדת עם ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "הסדר ולידת עם ישראל".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

ליל הסדר מסמל את לידתו של עם ישראל, את היציאה מתוך הרחם שהפך לצר ולוחץ. גם היום אנו חיים בעולם מלא לחצים, שאמורים לקדם אותנו לקראת לידתנו לעולם חדש. ליל הסדר הוא מעין משחק משפחתי, כמו בתיאטרון והוא מחבר אותנו כעם. בליל הסדר אנו עוברים את כל מה שנאמר לאברהם כבר ב"ברית בין הבתרים". אברהם רצה לדעת מה יביא את האנושות לחיבור ולאהבה, והבורא ענה לו שגלות מצרים.

מצרים מסמלת את ההתפתחות הקפיטליסטית, השגשוג, והבעיות שבצידם. כמו היום, יש בעולמנו שפע חומרי אבל אין סיפוק נפשי ולכן מתפתחת מחלת הדיכאון ובעקבותיה תעשייה של תרופות הרגעה. דרכה של התורה לספר על מצב חיצוני כביכול, במטרה להסביר מצב פנימי. כדי שנגיע להחלטה שרוצים לברוח ממצרים, דרושות לאגו שלנו עשר מכות, כי האגו הוא זה שמפריע לנו להיות מחוברים ולהרגיש כעם אחד, במקום להיות בשנאת חינם ובפילוג. מאז חורבן בית המקדש, שנבע משנאת חינם, טרם קמנו כעם, בינתיים אנו קיבוץ גלויות ורק החיבור והאהבה בינינו יכולים להפוך אותנו לעם, כי האור בא דווקא מתוך החושך.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 712 – השפעתן של נשים על גברים
חיים חדשים 711 – מה נשים רוצות
חיים חדשים 710 – בין המינים, אופי או יופי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest