דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים חדשים 687 – ביקורת עצמית אמיתית

חיים חדשים 687 – ביקורת עצמית אמיתית

"כסיל יושב בחיבוק ידיים ואוכל את בשרו", כי כל מה שעבר היה מנוהל מלמעלה, ולכן עלינו להסתכל קדימה. חכמת הקבלה מלמדת כיצד אפשר להתערב בעתיד ולשנות דברים, מדרך רעה לדרך טובה. (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן-משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "ביקורת עצמית אמיתית".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

"כסיל יושב בחיבוק ידיים ואוכל את בשרו", כי כל מה שעבר היה מנוהל מלמעלה, ולכן עלינו להסתכל קדימה. חכמת הקבלה מלמדת כיצד אפשר להתערב בעתיד ולשנות דברים, מדרך רעה לדרך טובה. אף אחד לא לומד כלום מהעבר, ולכן אין טעם לחפור בו.  האנושות כולה מידרדרת, אבל מכיוון שאי אפשר לשנות את הרגע הקודם, אז גם אין סיבה להתייחס אליו.

האדם בעצמו לא יכול לשנות כלום לטובה, אלא רק למשוך את הכוח החיובי מהטבע לאיזון השלילי שבו. אם ימשוך את הכוח החיובי, אז אין לו מה לפחד מהעתיד או "לאכול את עצמו" על העבר. הכוח הרע שבנו הוא האגו, שרוצה את הכול רק לעצמו, וכוח הטוב הוא כוח הנתינה. מזמנינו ואילך מתחילה תקופה חדשה בהתפתחות האגו, ואנו זקוקים לכוח הטוב שבטבע כדי לשרוד.

זו לא גישה דתית פנאטית, אלא הכי ריאלית שיש. יש כוח עליון שמנהל אותנו, והאדם אחראי על כמה מהכוח הטוב הוא מושך לחיים שלו. רק כלפי זה עליו לבקר את עצמו.  מערכת הניהול שלנו נקראת "נשמה", בה אני יכול למדוד ולהרגיש כמה טוב יש בי וכמה רע.  עלי רק למשוך את הכוח הטוב לחיי, ואת כל היתר לא עלי לעשות. אני אחראי על הרגע הבא, ולא על הרגע שעבר. הפיזיקה המתקדמת מגלה שאין זמן, אלא הכול יחסי כלפינו, ומה שעבר לא באחריותנו, ולכן אין לנו ביקורת על מה שעבר. אבל המחר, הוא שוב בידינו, והכוח הטוב שהוא כוח של נתינה ואהבה, הוא הכרחי להישרדות בעולם המקושר של היום. כוח הנתינה והאהבה מחבר אותנו לכולם, ופתאום אנו רואים שכל העולם זה אני, הנשמה שלי.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 686 – חופש מביקורת עצמית
חיים חדשים 685 – התמודדות עם ביקורת במשפחה
חיים חדשים 684 – הצורך לבקר את האחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest