דף הבית / חינוך, ילדים / חיים חדשים 206 – תפקיד ההורה, חלק ב'

חיים חדשים 206 – תפקיד ההורה, חלק ב'

כיצד נשתמש במשפחה שלנו כמקום אימונים לבניית קשרים איכותיים עם אנשים חיצוניים, אילו ערכים צריכים לשלוט בבית ומה כוחה של דוגמה אישית? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "הורות ומשפחה: תפקיד ההורה", חלק ב'.

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

שאלה: מדוע פיתוח יכולת ההתקשרות לזולת תבטיח הצלחה בחיים?

תשובה: כי כיום העולם מקושר:

  • האומנות לבנות קשר משפחתי בכל מקום מבטיחה הצלחה בעולם המקושר.
  • התחרות קיבלה היום צביון חדש. מי שיותר יודע להתקשר לאחרים הוא שמצליח.
  • יכולת כזו משבחת הישגים בלימודים. הילד מתרגל לשמוע, להתקשר עם המורה ועם האחרים.
  • בטחונו של הילד מתחזק מאוד, כשהוא מרגיש שיש לו גב בבית, יש לו לאן לחזור.
  • ילד שרכש את חכמת ההתקשרות לאדם אחר – יודע להתלבש באחרים, לקרוא אותם.
  • כיצד לגרום לילד לחוש מראש אם כדאי לו להתרחק או להתקרב למישהו או למשהו, ולהגביר את בטחונו.

כיצד להגיע לכך שהילד יהיה פחות לחוץ, בריאותו תשתפר, והוא יגיע לאיזון פנימי וההיפראקטיביות תתאזן?

  • היפראקטיביות נובעת מחוסר איזון פנימי. המערכות מבולבלות מבפנים.
  • סמים, תרופות הרגעה – עוד ביטויים להיפראקטיביות, לחוסר יכולת התקשרות לסביבה.
  • העולם מקושר ועגול, אנחנו עדיין אינדיבידואליסטים. הפער הזה גורם להיפראקטיביות.

יכולת התקשרות נכונה לסביבה תשפר מאוד את יכולת התפיסה המדעית של הילד.

  • מיליונים חסרי מעש, ללא עבודה, משתמשים בסמים, עבריינות פה ושם – כל אלה הם תוצאה של חוסר חינוך.
  • משפחה חדשה מתחילה מבניית קשר זוגי חדש. רוצים להיכנס זה בזה, להפוך אחד.
  • הילדים הנולדים לתוך קשר כזה, מהווים תוספת לאותו הקשר, מגדילים ומרחיבים ואותו.
  • יש להתחיל עבודה עם בני הזוג, ללמד אותם לגשת לקטנים, אחר כך לילדים הגדולים יותר.
  • נגיד שיש לנו ילדה בת 5. איך אנחנו מרחיבים את הקשר בינינו על ידי הטיפול בה: מה בת זוגי רוצה ממני בטיפול בילדה, ומה אני רוצה ממנה כלפי זה.

גישות חינוכיות שונות של בני הזוג צריך להניח מאחור ולסגל גישת התקשרות הנכונה. כיצד עושים זאת?

  • מול הילדים ההורים חייבים להיות כגוף אחד. כל אחד משלים את השני.
  • בכל אחד מההורים יש דמות ילד ודמות ילדה. יש להתחבר אליהן לפני שניגשים אל הילדים.
  • לא להתווכח על חינוך נכון מול הילדים. לרשום את נקודת המחלוקת ולבררן בשיעורי הקורס.
  • מחלוקת בענייני חינוך הילדים מקדמת, כי היא עוזרת לבני הזוג להעמיק בהבנת השיטה.
  • חוץ מדיונים משפחתיים, אפשר גם לשיר יחד, להשלים, להקשיב, להצטרף לאחרים.
  • לשחק משחקים שבהם נדרש להשלים את זה, קוביות, פאזל. רק לא קלפים (כי הם ביטוי של "זה נגד זה").
  • סיכום: ילד צריך להימצא בין אבא ואימא, להרחיב את הקשר ביניהם.
  • יש לתת לילד הרגשה שהוא ביניכם כשווה. אין במשפחה גדול וקטן. תצפו ממנו, והוא יגיב.
  • כך הילדים מחייבים את ההורים להשתנות ולהשתפר – ילדים מחנכים את ההורים.

תוכניות קודמות בנושא "הורות ומשפחה":
חיים חדשים 205 – תפקיד ההורה, חלק א'
חיים חדשים 204 – המשפחה החדשה
חיים חדשים 203 – משפחה, מאז ועד היום

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/1kJq0

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest