דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / "חיים חדשים" על חודש אדר וחג פורים

"חיים חדשים" על חודש אדר וחג פורים

מה משמעותו של חודש אדר ומה בו מעורר שמחה, מה חוגגים בחג הפורים, מה מסמלים מנהגי החג ודמויות במגילת אסתר, מהם עבורנו ואיזה מסר טמון במגילה? שיחות עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן במסגרת תוכנית טלוויזיה "חיים חדשים".

חיים חדשים 527 – כשנכנס אדר מרבים בשמחה
מה משמעותו של חודש אדר ומה בו מעורר שמחה, על איזו שמחה מדובר והיכן היא נמצאת? שיחה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי ויעל לשד-הראל.

חיים חדשים 528 – חג פורים
מה חוגגים בחג הפורים, מה מסמלים מנהגי החג להתחפש, להשתכר ולשלוח משלוחי מנות ומהי דמותו של המן ואיך ניפטר ממנו בחיינו? שיחה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי ויעל לשד-הראל לקראת פורים.

חיים חדשים 533 – יופי ונשים במגילת אסתר
מה מסמלות דמויות הנשים במגילת אסתר, מדוע מודגש ערך היופי הנשי במגילה והיכן נמצא היופי האמיתי? שיחה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי ויעל לשד-הראל

חיים חדשים 534 – מגילת אסתר – מי כאן המלך?
מיהו המלך במגילת אסתר, מדוע היהודים הם אלו שאחראים על הופעתו של המן ואיך נוכל למנוע מצוררים שונים לאיים על קיומנו? הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל.

חיים חדשים 701 – הסוד שבמגילת אסתר
מה משמעותה של מגילת אסתר, מה עומד מאחורי הדמויות העיקריות במגילה ומה משמעות צום שלושת הימים? ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי וניצה מזוז בשיחה לרגל החג.

חיים חדשים 702 – מגילת אסתר בימינו
מה מסמלות עבורנו הדמויות במגילת אסתר, איזה מסר טמון במגילה שיכול לשפר את חיינו היום וכיצד נגיע גם אנחנו למשתה ושמחה? ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז.

חיים חדשים 1094 – הסתר וגילוי בחג פורים
מצב "פורים" מגיע אלינו פעמים רבות בהיסטוריה, כדי לעורר אותנו למלא את תפקידנו. ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה.

4 comments

  1. רוני אברמוב

    בעת קריאת הזוהר היום. טעות בקריאה
    בוא המלך המשיח
    הנה מלכך (שוא) , פנייה לנקבה
    המלך שלך, בנקבה
    ״יבוא לך״שוא ולא בזכר כפי שנקרא

  2. אין אין על הכתיבה שלך אלוף זורק אותי למסלול מבלי להיות שם.

  3. אין אין על הכתיבה שלך אלוף זורק אותי למסלול מבלי להיות שם.

  4. אבידן אברהם מדר

    מגילת אסתר זה גילוי מתוך ההסתרה והגאולה תלויה בגילוי מתוך ההסתרה במדרגת מלכות דאצילות זאת אומרת שצריכים להיות נבראים שיחזיקו באמונה למעלה מהדעת במדרגה זאת.
    אור חכמה יתגלה יותר ויותר ואנחנו נבחר באור חסדים ברצון ולא מפני שאין ברירה לכן בפורים מתגלה ביותר אור חכמה כדי שנבחר באמונה בשיפלות באהבת הזולת שאנחנו עבדים לבורא ולא לטבענו הרצון לקבל וגם לעתיד לבוא שיתבטל הרע גם נבחר באמונה מרצון.ודי למשכיל.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest