דף הבית / אקטואליה / חיים בתוך ארון קבורה

חיים בתוך ארון קבורה

הערה: דרום קוריאה היא שיאנית ההתאבדויות בשל דיכאון ומתח במקום העבודה. בהקשר לזה המציאו שם מעין טקס קבורה: בתחילת היום, בעבודה, העובדים קוראים מכתבי פרידה, על כמה שהיה להם טוב עם יקיריהם, אחר כך פותחים ארון קבורה, העובד נשכב בתוכו עם תצלום שלו, שוכב ובוכה. אחד הקוריאנים כתב: "לאחר הניסוי הזה הבנתי שאני צריך לנסות לחיות אחרת, לצאת מארון הקבורה של חיי. הבנתי שעשיתי הרבה טעויות, אני מקווה שאוכל לאהוב את עבודתי ולהעביר יותר זמן עם משפחתי". צריך לשים לב לדבריו, שהעבודה בכל זאת ניצבת במקום הראשון.

תשובתי: בחכמת הקבלה נאמר, שלאדם מועיל לשבת ולחשוב במה יסתיימו חייו? בכלום. בשביל מה הוא חי? כדי לחוות ברגע זה איזה שהם תענוגים קטנים? מה התועלת מזה? לאדם צריכה להיות מוטיבציה גדולה כדי לחיות. צריכה להיות משמעות, צריכה להיות מטרה. ואת כל זה הוא צריך לגלות. מנהלי המפעלים בדרום קוריאה מנסים איכשהו לעורר ולדרבן את העובדים שלהם, הם צריכים לסחוט מהם יותר. מה זה משנה להם אם לאחר מכן הוא ימות?

שאלה: אבל למה הדיכאון כל כך מסובב אותם?

תשובתי: בגלל אופייה של המדינה עצמה, הם יותר מידי מכאניים. חוץ מזה, יש שם תחרות עצומה שמכינים אותם אליה מילדות.

הערה: אתה מתייחס לתחרותיות בצורה שלילית?

תשובתי: התחרותיות צריכה להיות מטרתית, ולא כדי להצליח בחיים האלה ולהגיע לדרגת מנהל המפעל, מנהל המחלקה או מנהל המשרד, ואחר כך להתגאות בזה.

שאלה: איך היית מעורר ומדרבן את העובדים במפעל הקוריאני?

תשובתי: הייתי מדרבן אותם אחרת, אבל לשם כך צריך לפתח אותם, כלומר לאסוף אותם בצוותים ולכל צוות לתת משימה, כדי שכולם יהיו אחראים זה לזה ויעזרו זה לזה. חשיבות המטרה המשותפת תעזור להם להתכלל זה בזה, ואז הימצאותם במטרה גשמית משותפת הייתה מביאה אותם למציאת מטרה רוחנית משותפת, לאיחוד. עוד מעט כל העולם יפעל בצורה כזאת.

שאלה: מעניין, למה הקוריאנים לא הולכים על זה?

תשובתי: הם עדיין לא הבשילו עד לזה.

שאלה: כלומר, אתה סבור שהצלחה של כל מפעל קוריאני הוא דווקא באיחוד ולא בתחרותיות?

תשובתי: התחרותיות לא תחזיק מעמד שם זמן רב, ולטקסי קבורה האלה הם יתרגלו. לא נורא, האדם מתרגל גם למוות. 

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 15.12.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest