דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / חיים בשילוב של שני כוחות  

חיים בשילוב של שני כוחות  

בהתקדמות הרוחנית ניצבים בפני האדם מכשולים גדולים, והכוחות האגואיסטיים הולכים וגדלים. הם נקראים בתורה בלק, בלעם ושמות נוספים. על ידי התגברות עליהם, מתעלה האדם ומתחיל להבין את מבנה הנהגת העולם. 

דווקא מתוך הניגודים והבעיות שהוא ניצב מולם, ועל ידי פתירתם בצורה הדרגתית, הופך האדם לחכם וחזק בשׂכל, ברצון, בהבנה, וכך הוא יכול לקבל על עצמו את המושכות של הנהגת מערכת הבריאה.

בדרך אל הפסגה, הודפים הכוחות האגואיסטיים את האדם מהמשימה. תחילה הוא מתקן את הרצונות של עולם הבריאה, אחר כך של עולם היצירה ואחר כך של עולם העשייה, ואז הוא מעלה את כולם בהדרגה לעולם האצילות. תהליך התיקון נעשה מבעיות קלות לקשות יותר, מפני שתיקון בעיות קלות עוזר לו להבין, לגלות ולתקן בעיות שהן קשות יותר.

בעזרת שני כוחות מנוגדים, מתחיל האדם לבצע תחבולות על התכונות שלו, ואז לבנות את עצמו בין שתי מערכות (קווים ימין ושמאל) על ידי חיבור נכון ביניהן, כמו בנוסחה חשמלית של פלוס ומינוס, או קָבָל וסליל, כי כל דבר בטבע נבנה על שילוב נכון של שני כוחות. החיים נמצאים תמיד בין תכונות מנוגדות ובשיתוף פעולה הדדי ונכון ביניהן. לכן חכמת הקבלה נסמכת על עקרון זה, כדי להשוות בצורה נכונה בין תכונות מנוגדות ולהתקיים ביניהן. רק כך יכול האדם לגלות את הבורא, את אותה המערכת, את אותו הכוח שנמצא מעל לשני הכוחות האלה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 8.7.2015

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest