דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / חיים בהשתקפות הראי

חיים בהשתקפות הראי

laitman_2009-12-23_2452-70.jpg

כל עוד אנחנו נמצאים בתפיסה אחת של העולם הזה, איננו מסוגלים להבין שהיא מדומה. הרי החומר הוא המציאות היחידה שלי כעת, ואינני מרגיש יותר שום דבר. עליי להתחיל להרגיש בצורה ממשית את העולם בשתי דרגות: גשמית ורוחנית, בכדי שאוכל להבין שאחת מהן היא מדומה. אין זה אומר שהיא איננה קיימת! מדומה, משמע שהיא העתקה מהצורה האמיתית. והשנייה, הצורה הרוחנית, היא האמיתית.
במילים אחרות, יש משהו אמיתי ויש את ההשתקפות שלו, כמו בראי. אי אפשר לומר שההשתקפות הזו איננה קיימת! דווקא דרך ההשתקפות הזו אני מגיע לתפיסת הצורה הרוחנית.

אף פעם אינני תופס צורה רוחנית בניתוק ממנה, בפני עצמה. לכל אורך הדרך של התיקון, כשהאדם מפתח בתוכו יותר ויותר תפיסות רוחניות של צורות הבורא, הוא מגלה אותן בתוך הצורה המדומה של העולם הזה. אינני יכול להתנתק ממנה, כל עוד אני עולה בסולם המורכב מ-125 מדרגות!

לכל אורך הדרך של התיקון, בכל דרגות ההשגה, התפיסה הרוחנית מתחזקת יותר ויותר בכך שהיא מתבססת על שתי הצורות האלה: מדומה ואמיתית. הצורה המדומה רק נקראת מדומה. האם אנחנו רק מדמים לעצמנו את העולם הזה? אנחנו חיים בתוכו! זו כל המציאות העכשווית שלנו! אך כשאנחנו מתחילים להשיג את המציאות האמיתית, מהיכן שיורדים אלינו הכוחות, ההחלטות, העובדות (בעולם הזה קיימת רק ההשתקפות שלהם, המסייעת לנו להשיג את המציאות האמיתית), אז אנחנו מכנים את העולם הזה כעולם מדומה. זו איננה פנטזיה שאינה קיימת, היא חיונית ביותר, בכדי לראות ולתפוס את הרוחניות.

מתוך הכנה לשיעור על ספר הזוהר, 15.03.2010

רשומות קודמות בנושא:
שמות הבורא

2 comments

  1. ואלרי מנהריה

    שלום רב! קודם כל מתנצלת על העלמותי מהמערכת וזה הוא חלק מהשאלה: ילדתי את בתי הראשונה לפני 10 ימים, (תודה), ומאז איני מוצאת שאלות בתוך ראשי, מה שהוא ההפך הגמור ממני. למה לא עולות ונוצרות בי עוד שאלות ודילמות כמו קודם? האם זו היא דינמיקה שלילית, דינמיקה חיובית או סטטית? והאם זה ל"צורך" או מתוך חיסרון הלא מודע עקב הלידה?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יששר כוח על עשייתכם

    האם ההלכה אינה מבוססת על תריג מצוות מן התורה?האם לא תיקנו את ההלכה מקובלים גדולים המבוססים על תורת הקבלה?

    כל ספרי תיקון המידות  וספרי הקודש  מושכים את האורות ומי שנולד לעולם הדתי   החרדי החסידי יונק אורות אלה מינקותו ,אינו נשבה בידי היצר ,אינו נופל אל מתחת למחסום ואינו זקוק לכל תהליך התיקון של אלה שנפלו. 

    מה שהרב מגדיר דומם דקדושה האם הם לא נשמות שפשוט לא הוכשלו על ידי היצר ואם כן , מפשפשים במעשיהים יודעים את החוקים ומתקנים ?

    פריצת הדרך שהרב עושה ומקרבת חילונים זה אכן נס עם זאת ,האם לא כדאי לעשות זאת מבלי לבטל את הדרך הדתית ואת ההלכה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest