דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חייזרים בארץ זרה

חייזרים בארץ זרה

שאלה: מהם התנאים שצריכים לעבור על האדם, כדי שהוא ירצה לצאת לעולם הרוחני?

תשובתי: התנאים שצריכים להיות הם פשוטים: צריכים להיות בצער רוחני גדול, בהרגשת גלות מצרים.

לא במקרה אברהם שאל את הבורא: "במה אדע כי אירשנה?" (בראשית ט"ו, ח'). כלומר: איך אנחנו נקבל את הרצון הרוחני? כי "ארץ" מסמל רצון, ו"ארץ ישראל", שאליה שואל אברהם, זה רצון רוחני שכולו נמצא בכוונה על מנת להשפיע.

אז על ידי מה אפשר להתקדם אליו? אין לי לכך שום רצון, שום דחף, לא אמצעים פנימיים ולא אמצעים חיצוניים.

ועל זה הבורא עונה לו: לך תחפש אנשים כמוך. תתחילו להתחבר, תשתדלו. תלמד אותם איך לחיות יחד ב"אוהל אחד". ואז כאשר אתם באמת תתחילו להתחבר, אתם תרגישו שהחיבור ביניכם מביא לכם צרות.

אבל אל תעזבו אותו, אלא תמשיכו להתחבר יותר ויותר. אתם תרגישו פשוט מצב נוראי, מצרים, שבו האגו, פרעה, שולט בחיבור שלכם. אתם תעברו "שבע שנות שובע" ו"שבע שנות רעב". בהתחלה הכול יהיה בסדר גמור, אבל אחר כך האהבה העצמית "תתפוס אתכם בגרון, תחנוק אתכם" ולא תהיו מסוגלים להמשיך הלאה, גם בצורה פנימית וגם בצורה חיצונית. אתם תרגישו את עצמכם מיובשים ותתפסו את עצמכם בראש: "ארבע מאות שנה! איך אנחנו נחזיק מעמד בזה?".

לכן אני מכין לכם את האגו בצורה כזאת, שהוא בעצמו יחייב אתכם לצאת ממצרים. אתם תשתדלו, כמה שרק אפשר, להיות יותר ויותר ויותר מחוברים, ואני ודאי שאעזור לכם.

כי מתוך ההשתדלות להיות מחוברים אתם תגלו את המעמקים הפנימיים של האגו שלכם, עד כדי כך, ש"וייאנחו בני ישראל מן העבודה", מזה שאתם לא יכולים להתחבר. וככל שאתם תתנו יותר יגיעה, כך הצרות הפנימיות והחיצוניות יהיו יותר ויותר גדולות. ואתם לא תוכלו לסבול את זה, עד שתצעקו, תצעקו רק לדבר אחד – רק לצאת, רק לעזוב את הטבע העצמי. "טוב לי מותי מחיי".

ואז כאשר אתם תרצו חיים חדשים, הפוכים לגמרי מהטבע שלכם, אז אתם תגלו אותם ולא לפני כן. כי הכלי שלכם, הרצון שלכם חייב להיות שלם.

והסימן לזה, מוכנות לקפוץ לים. יתרה מכך, אתם תהיו מוכנים לערבות, שזה עוד יותר גרוע עבור האגו. כי ערבות, זה אומר לתת את הנשמה שלך לאחרים. מוות, זה "סגירת חשבון". ואילו ערבות מסמלת, שאני "מוכר" את עצמי לכולם ברגש ובשׂכל. לכל אלו שאני לא סובל אותם.

כך אנחנו בורחים ממצרים, מפני שאנחנו מגלים עד כמה שאנחנו שונאים זה את זה. הגילוי המקסימלי הזה של הרע לא משאיר לנו ברירה אחרת.

את כל זה אברהם כבר הבין לפי הניסיון שצבר. הוא הבין את התשובה של הבורא, שאמר: "גר יהיה זרעך בארץ לא להם". כלומר, חייבים להרגיש את הגלות. אל תחשוב שהמעבר לרוחניות הוא מיידי. לא, אתה צריך להצטייד בכוח רצון גדול מאוד, כדי שברצון הזה תיפתח לך הגאולה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "ירושת הארץ", 02.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לא תרצה, לא תמצא
הבריחה מממלכת השׂנאה
הכול מתחיל מיציאת מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest