דף הבית / יחסים / חייבים לשנות ערכים

חייבים לשנות ערכים

שאלה: האם לדעתך המגפה הנוכחית תשנה את הערכים של בני האדם, או שיחלוף זמן מסוים והכול יישכח?

תשובתי: אני חושב שזה לא יחלוף, לא תוך שבועיים ולא תוך חודשיים אלא יימשך זמן רב. לפי לדעתי זה יימשך לפרק זמן שבין חצי שנה לשנה, מינימום. כדור הארץ מותש, האנשים מותשים, לכן היחסים האנושיים יושמדו בהדרגה. אנחנו נתחיל להיגמל משיתוף הפעולה האגואיסטי הקודם.

עלינו רק לדאוג להחליף את הפעולות ההדדיות האגואיסטיות במשהו טוב, מפני שאחרת אנשים פשוט יהיו במבוכה, מבלי שיידעו כיצד לתקשר זה עם זה. קודם הבנו מנקודת מבט של התועלת האגואיסטית, שלאדם הזה אפשר לגשת, להוא אסור לגשת, ורק לאחר מכן באיזה אופן מיוחד לגשת. כעת, אם אנשים יפסיקו להימצא בתקשורת אגואיסטית נכונה, יכולים להתרחש דברים מאוד לא נעימים.

כמו ילד קטן שניגש לילד אחר וחוטף ממנו משהו, מבלי להיות מודע למה ואיך, אלא באופן אינסטינקטיבי מפני שכך הוא רוצה, כך גם אנחנו עלולים להתחיל להתייחס זה לזה, אם נאבד אפילו את העקרונות האגואיסטיים של היחסים ההדדיים. אם לומר בכנות, אני מפחד מאוד ממצבים כאלה. הם יותר גרועים ממלחמה, מפני שאין בהם שום תקשורת. בכך שנפסיק להבין זה את זה, אנחנו פשוט נפסיק להקנות חשיבות למעשים שלנו ולתוצאות שהן יכולות לעורר אצל אנשים אחרים. זה מפחיד מאוד.

שאלה: האם אינך סבור שהמצב הזה הפוך מאחד האדם? מפני שכאשר הכול רע, אנשים יודעים להתלכד. דווקא בגלל זה ניתן לנו מלמעלה המצב הזה, כדי שנבין ונרגיש עד כמה חשוב שיש לנו זה את זה. או שבכל זאת אתה חושב להיפך, שזה יפריד בינינו ויהיה, כפי שציינת, גרוע יותר ממלחמה?

תשובתי: אני סבור, שלכל עָם יש אופי משלו, יחס משלו כלפי בני אדם וכלפי העולם. אני מכיר טוב את הרוסים ומרגיש את עומק המשיכה שלהם זה לזה. אבל כל זה עובד רק בדרגה נמוכה מאוד של התפיסה האגואיסטית. במצבים נוראיים, למשל כאלה כמו שהיו במחנות הריכוז, או המצור שהיה בלנינגרד, זה לא תמיד יכול לעבוד. לכן לא הייתי סומך על תוצאה כזאת.

אני סבור, שבהכרח צריך לנקוט בכל האמצעים כדי למשוך את הכוח החיובי של הטבע לתוך העולם שלנו. הוא נסתר, אבל הוא קיים. הטבע מורכב משני כוחות מנוגדים. כנגד הכוח שלילי, שבעיקרון פועל היום צריך להעמיד את הכוח החיובי. רק כך נוכל לספק ולהבטיח עתיד לעצמנו, לילדינו ולנכדינו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מפגשים עם חכמת הקבלה. ויקטוריה בוניה", 29.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest