חיוך של השפעה

שאלה: האם בזמן שאני מעלה את מצב הרוח לחבר, אני מעביר לו את האור, או סתם נותן לו הרגשה טובה?

תשובתי: זה תלוי בכוונה שלך. אם אתה עושה את זה כדי להגיע לדבקות בבורא, כלומר לתכונת ההשפעה, ובזה אתה משפיע לחבר את גדלות המטרה כדי שהוא יתקדם, אז גם אתה תתקדם בתכונת ההשפעה. כי אם אתה עזרת להתקדמות של מישהו, זה סימן שהאור עבר דרכך אליו.

אתה כבר לא צריך לדאוג לכך שהחבר בתגובה ישפיע אליך בחזרה, כי אתה כבר התקשרת עם המטרה להשיג את הבורא, את ההשפעה, ועזרת לחבר, אז זו כבר השפעה. כאשר אתה עושה את זה, אז מהבורא, שאיתו אתה התקשרת מקודם, עובר דרכך המאור המחזיר למוטב. באופן כזה אתה כבר מבצע פעולת השפעה, ולא נדרש ממך יותר שום דבר. אתה צריך לעשות רק כמה כאלה פעולות, כדי להרגיש את התוצאה מהן: להרגיש שאתה באמת רכשת את כוח ההשפעה.

יוצא, שבכל רגע אני יכול להמשיך את האור לכולם, כמה שארצה, חוץ מלמשוך אותו לעצמך! אתה לא יכול למשוך את המאור לעצמך, מפני שהוא מגיע רק כתוצאה מפעולות של ההשפעה שלך. אם אתה לא מבצע פעולות השפעה כלפי המורה, הקבוצה, האנושות, אז אין לך אפשרות למשוך את המאור. האם אפשר למשוך אליך את המאור בצורה אגואיסטית?

אם אתם לומדים יחד ורוצים להגיע להשפעה הדדית, אז אתם תמשכו את המאור. אבל אם אתה חושב רק על עצמך, אז המאור לא יכול לבוא אליך. זה יהיה לימוד רק לצורך קבלת סתם חכמה, ולא לימוד תורה, כלומר המשכת המאור המחזיר למוטב.

יוצא, שכל רגע, כאשר אתה מחייך לחבר, אתה מבצע פעולת השפעה. אף אחד לא מונע ממך להשפיע ללא הפסקה, כל רגע ניתנת לך הזדמנות כזאת! אבל רק בתנאי שאתה מבין שאתה אסיר בבית האסורים, כלוא בכלא של האגו, ולהתקשר לבורא אתה יכול רק אם אתה הופך להיות "ישראל", כלומר תפעל כלפי האחרים בכך שתעביר להם את כוח התיקון. ישראל, זה מי שדוחף את כל הבריאה לבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 04.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שליחות מכובדת, להוליך אור לעולם
המתפלל עבור חברו זוכה תחילה
להתפלל עבור כל אחד או עבור כולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest