דף הבית / חינוך, ילדים / חיוך מאולץ עוזר להתמודד עם לחצים

חיוך מאולץ עוזר להתמודד עם לחצים

laitman_2011-12-06_0712.jpg

מחקר שהתפרסם בירחון Psychological Science: על ידי הוספת חיוך לרשימת פעילויות היומיום שלכם, אתם יכולים להקל על הלחץ של החיים המודרניים.

קיים חיוך מזויף, שנעשה על ידי כיווץ השרירים מסביב לפה, וחיוך אמיתי שמוקרן אפילו דרך העיניים, שנראה חם וטבעי. איזה מהם יעיל יותר?

המתודולוגיה: בניסוי שנעשה בעזרת מקלות סינים, החוקרים הפעילו את שרירי הפנים של משתתפי הניסוי, על מנת לעורר בהם חיוך אמיתי או מזויף. בנוסף לכך, חלקם היו צריכים לחייך בעצמם. בהמשך גרמו למשתתפים להיות במצב לחוץ ואז מדדו את קצב פעימות הלב והרגשת הלחץ הסובייקטיבית שלהם.

התוצאות: המשתתפים שחייכו התאוששו מהר יותר לאחר שקיבלו הוראות מלחיצות, קצב פעימות לבם היה נמוך יותר מאלה ששמרו על הבעת פנים נייטרלית. המשתתפים עם החיוך הטבעי היו הכי פחות נתונים למצבי לחץ והגיבו בצורה חיובית ביותר. מי שחייך חיוך מאולץ, שהושג בעזרת המקלות, גם היו רגישים פחות ללחץ מאלה שבכלל לא חייכו.

המסקנה: במידה ואתם מרגישים לחץ או דאגה, אפילו החיוך המאולץ ביותר יכול לשפר את מצבכם באופן ניכר ולעשות אתכם מעט יותר מאושרים.

התייחסותי: כך גם השיטה להביא את האדם למצב מושלם בנויה על תיקון מהרצון של הטבע העצמי, העבודה על עצמנו, כאשר ההרגל הופך להיות הטבע החדש, והפעולות שחוזרות על עצמן חושפות לנו את התכונות שנסתרות אפילו מאיתנו.

ידיעות קודמות בנושא:
ניתן לשלוט בהרגשת האושר
המגפה השחורה של המאה ה-21
הבעיה העיקרית של האנושות: לכולם חסר אושר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest