דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיבור הוא ההתחלה של הכול

חיבור הוא ההתחלה של הכול

אף בעיה לא תיפטר אם אנחנו לא מתחילים מנקודת החיבור שלנו. היא היסוד, ממנה צריך להתחיל הכול. אליה אנחנו מצרפים כל מילה, כל תכונה, כל מה שרוצים. דווקא אליה, לנקודת החיבור.

ולכן אסור להפעיל אף מחשבה לפני שקבעת את הנקודה הזאת. תחילה תייצב בתוכה את עצמך, ואחר כך תתחיל לחשוב איך לחזק אותה, איך להרחיב את שליטתה על התכונות האחרות, איך לעשות ממנה עיגול.

זה ממומש על ידי הסביבה. אם אתה יוצר את הנקודה הזאת ועובד כדי לכלול בתוכה את החברים, אז היא מתרחבת בצורה נכונה ואתה לא שוכח את העיקר.

שאלה: אז מדוע המצבים מתארכים? למה אנחנו מרגישים הכבדה?

תשובתי: אתה מרגיש הכבדה בכלים הגשמיים, האגואיסטיים שלך. כשטוב לך יותר, קל יותר, אז אתה שמח. מצד שני, אם היית מתקדם קדימה בהדדיות ובקשר עם האחרים, אז היית שמח כשישנה הכבדה.

השאלה עצמה, מדוע המצבים מתארכים, היא אגואיסטית. אדם שמתקדם לא חושב מחשבות מסוג זה. הוא שואל את עצמו רק דבר אחד: "איך במצב הנוכחי אני יכול להיות בטוח שאני משפיע ללא שום תועלת לעצמי? דרוש לי רק איזה סימן שאני באמת גורם לך תענוג, סימן שמנותק לחלוטין ממני עצמי. אני לא צריך לא הרגשות, לא הקלות, רק ידיעה על כך שאני פועל נכון". זה נקרא השפעה.

שאלה: לפי איזה סימן אני מגלה שהצלחתי בזה?

תשובתי: לפי "הארת החסדים" שאותה אקבל. היא לא תיתן לי כלום חוץ מהשתייכות להשפעה. אז אני אבין וארגיש שהבורא לא יודע שום דבר על המאמצים וההישגים שלי, וגם אף אחד אחר לא יודע עליהם, ומזה אני מרגיש שמחה עוד יותר גדולה. כי זה סימן לכך שאני באמת מנותק מהאגו שלי.

שאלה: איך לייצב גישה כזאת בלבבות שלנו?

תשובתי: רק באמצעות הדעת הכללית של החברה. דרושה לנו ידיעה "שנמצאת באוויר" על כך שהשפעה, זה חוסר של כל מיני דרישות נגדיות. אני זקוק רק לכיוון הנכון ולכוחות עבור הדרך, והדרך עצמה היא כמו דרך חד-סטרית.

ואחר כך, על ידי תיקון באופן כזה של כל הכלים שלי, אני אעלה לדרגה חדשה ואתחיל ליהנות בעל מנת להשפיע. זה כבר דבר שלא ניתן לתאר במילים, אני מקבל בעל מנת להשפיע ונהנה, אבל התענוג שלי אינו מורגש ברצונות הרגילים, על אף שהם כולם נמצאים שם…

שאלה: מה זה "הדעת הכללית של הקבוצה"?

תשובתי: זוהי נטייה כללית שמציבה את ההשפעה מעל הכול. כולם פשוט צריכים לדעת שכך צריכים לדבר על זה, אפילו שבצורה מלאכותית מעלים זה עבור זה את חשיבות הבורא.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 15.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אני ונקודת האיחוד
להתעלות מעל לעיגול שלך
איך אפשר לעמוד בפני האהבה?

One comment

  1. השתתפתי אתמול בסדנה, ויצאתי בהרגשה של פספוס. אנחנו מדברים על החיבור במהלך הסדנה ממש טוחנים את הנושא מבחינה ורבלית, אבל לא עושים חיבור רגשי. תחושת הזרות וחוסר החיבור ממשיכה ללוות במהלך הסדנה. הסדנה חייבת להיות הרבה יותר רגשית, מהלב. כי חיבור מרגישים בלב ולא במלים.צריך הפעלות של חיבור פיזי ורגשי,הרבה יותר שתיקה תוך כדי חיבור פיזי. להקשיב ללב. נושא נוסף האם אפשר לצאת עם קמפיין לבית החדש בנוסח כזה: מיהם 2500 הנבחרים שישימו כל אחד 1000 ש"ח ויקפצו למדרגת החיבור הרוחני הבאה. צריך לעודד כל קבוצה שתוציא מתוכה נבחרים שיתרמו, כמובן באנונימיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest