דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חותמת של המערכת העליונה

חותמת של המערכת העליונה

הקדמת ספר הזוהר, מאמר "מנעולא ומפתחא", סעיף מ"ב: "אותה החקיקה שנחקקה בבינה, נחקקה ונסתרה בה, כמי שגונז הכל תחת מפתח אחד. ואותו המפתח כולו גנוז בהיכל אחד. ואע"פ שהכל גנוז באותו ההיכל, עיקר הכל באותו המפתח, כי אותו המפתח הוא סוגר ופותח".

שאלה גדולה ותעלומה גדולה: כיצד מסודרת המערכת הרוחנית כדי לתקן את הרצונות האגואיסטיים המנוגדים לבורא? – שני כוחות המנוגדים לחלוטין זה לזה, הבינה והמלכות, התאחדו תחת הנהגתו של הגורם השלישי, הכוונה. הם בנו מערכת שבאמת מסוגלת לשרת לתיקון בעזרת כוח הקבלה וכוח ההשפעה בכך שמולידים כוונה אצל התחתונים.

המנגנון עצמו נמצא בשלושת הספירות העליונות של עולם האצילות, בעוד שבשבע הספירות התחתונות פועלים מנעול ומפתח. המערכת כבר מוכנה לשימוש: אם אנחנו נפעיל אותה, אז היא תשפיע עלינו. איננו מרגישים כיצד האורות שלה משנים אותנו, אך בינתיים הם יורדים וכבר מסודרים במיזוג ובשילוב הנכון, והם אלו שמשנים את הרצון שלנו כדי שהוא יבוא להשתוות עם הכוונה.

ספר הזוהר מסביר את הסוד של המערכת העליונה שמחברת את כוחות הבורא עם כוחות הנברא, כדי להפוך אותנו לדומים אליו. איננו יודעים כיצד זורם התהליך של השינויים, ולומדים את המנגנון כ"תכונה נפלאה", כסגולה. אנחנו מבינים טוב יותר שאיננו מבינים שום דבר, מתייאשים יותר ויותר מכוחותינו שלנו, ומבלי לראות מזה מוצא תולים תקווה במערכת העליונה, ואחר כך להיפך, שׂמחים בתלות הזאת.

ובסופו של דבר, אנחנו מתחילים בהדרגה להיכלל לתוך המערכת, אנחנו מוכנים שהיא תבצע עלינו את כל הפעולות הנחוצות ותשנה אותנו בדומה אליה. אם האדם מגלה נכונות לזה, אז המערכת מתחילה לפעול ולהשפיע עליו. באופן כזה, הפעולה הראשונה מצידנו היא להרכין את הראש. אז המערכת העליונה ממש מטביעה באדם את צורתה, והוא הופך להיות דומה לעליון.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 21.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שאלת המפתח – הנכונות לשינויים
להבין זה את זה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest