דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חושך הוא אור שניסתר

חושך הוא אור שניסתר

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת בא, סעיף ס"ג: ולפי"ז גם יאור השוקט, שבינה ותו"מ שלו נפלו אל כתר וחכמה של היאורים בעת קטנות, נמצא ג"כ שבעת גדלות, בעת שיאור השוקט חוזר ומעלה אליו את הבינה ותו"מ שלו, עולה עמהם הכתר וחכמה של היאורים, ומקבלים ג"ר ממנו.

ישנו נהר אחד גדול ושקט, שאיתו מחוברים כל הנהרות הקטנים בגלגלתא ועיניים שלהם. הנהר הגדול הזה מבטל את האח"פ שלו (לכן הוא נקרא שקט), בכדי לתת אפשרות לקטנים להתחבר אליו ומחכה, ברגע שהם מתחברים איתו, הוא מתחיל להעלות אותם יחד איתו. כך ממדרגתם הם עולים למדרגה הבאה. ובמדרגה העליונה ישנו עוד נהר שקט אחד, ואז הם מתחברים אליו ועולים עוד יותר גבוה. כך עובדת "המעלית הרוחנית" הזאת.

תמיד כל מה שנדמה לי כחושך, זה אור שנסתר ממני. אין חושך – החושך הוא כלפי, כי אני מתייחס בצורה אגואיסטית לאור, ולכן הוא מסתתר מפניי! הוא מאיר לי באחוריים שלו (בצידו ההפוך). לכן בעברית זה נקרא "אור", ובארמית המילה "אורתא" זה לילה, מאחר והשׂפות עברית וארמית הן הפוכות זו לזו, כמו פנים ואחוריים.

אין חושך כלל! הוא קיים רק ביחס לרצונות הלא מתוקנים שלנו! ברצונות המתוקנים החושך איננו קיים. לכן ברגע שאני מרגיש בתוכי חוסר התפעלות ומצב רוח רע, סימן שיש לי הזדמנות לעורר את עצמי לקשר יותר גדול עם האור העליון, דווקא דרך החושך המורגש על ידי.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 25.01.2010

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/kbVCR

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest