דף הבית / המשבר ופתרונו / חושך גלובלי לפני עלות שחר

חושך גלובלי לפני עלות שחר

שאלה: למה נאמר, שבכל דור ודור האדם צריך לראות את עצמו כאילו הוא יוצא ממצרים?

תשובתי: לא מדובר על אירועים היסטוריים, אלא על מצבים שאותם אנחנו צריכים לעבור בכל דור ודור. אפילו שכבר עברנו דרך איזה תהליך שמקרב אותנו זה לזה, לחברה, ותיקנו במשהו את עצמנו, וכמו כך אבותינו עשו את זה בדורות שלהם, אבל הילדים שלנו חייבים לחזור על אותו הדבר.

כולם נולדים בתוך האגו. כי הטבע של האדם הוא רע מלידתו, ואנחנו כל הזמן צריכים להתגבר עליו ולהתקרב זה לזה. אבל התהליך הזה לא אין סופי, מפני שאנחנו כבר נמצאים בדורות האחרונים שחייבים לסיים את התיקון.

התהליך הזה התקדם בעבר מדור לדור, ונשארו רק כמה דורות כדי לסיים אותו, כשאנחנו קושרים את כל הדורות יחד ב"דור אחד של משיח". הוא נקרא "הדור האחרון" מפני שמסכם את כל הפעולות שמקרבות אותנו זה לזה, אז אנחנו משיגים את המצב הטוב ביותר.

הערה: למרבה הצער, לא נראה שהחברה שלנו היום מתקרבת למצב המתוקן. כל יום אנחנו שומעים בחדשות על מקרים חדשים של אלימות. הייתי מעדיף לקרוא למצב שלנו קטסטרופאלי ולא מתוקן.

תשובתי: זה נכון, ובכל זאת אני מאוד אופטימי. אנחנו רואים את אותה התפתחות עניינים בגלות מצרים. היא גם כן מתחילה בצורה טובה מאוד, משבע שנות שובע, כשהיהודים חיים בצורה נפלאה במצרים, הם תופסים את המשרות הכי גבוהות וטובות, משה הופך לבן מאומץ של פרעה וגדל אצלו בארמון, על הברכיים שלו, כמו נסיך מצרים. היה נדמה שאי אפשר לאחל חיים טובים יותר, ופתאום מגיעות שבע שנות רעב. בני ישראל נאנחים מעבודה קשה. על מצרים קם מלך חדש והם מתחילים להרגיש כיצד החושך מתגבר יותר ויותר, עד שמגיעות עשר מכות מצרים.

כל המכות האלה ניחתות עלינו, על פרעה, כלומר על האגו שלנו. ודווקא זה עוזר לנו לברוח, זה מחייב אותנו לשנות את היחס שלנו לחיים: להתאחד בינינו.

היום אנחנו שוב מרגישים שמתחילה תקופה של חושך מצרים, אבל כבר כללי, גלובלי, בכל העולם. החושך הזה נועד לקרב אותנו לגאולה, אבל תחילה יהיה חשוך מאוד. אנחנו יכולים להבין שהחושך מבשר על מצב חדש, נפלא ובהיר. הוא מצביע על כך שאנחנו רוצים להתקרב זה לזה, אבל לא יכולים. ואז לא נדרשות לנו מכות חזקות, כי אנחנו כבר עכשיו מרגישים שחסר לנו כוח אהבה והשפעה.

אבל אם אנחנו מזלזלים זה בזה, אז באמת יבואו מכות מצרים. כלומר הכול תלוי רק בנו. אם אנו מבינים מחצי מילה, כמו ילד, שמספיק לו אזהרה מההורים כדי לתקן, אז לא נדרשות מכות.

אבל אם הילד לא מקשיב, אז ישנו הצורך להענישו, ובסופו של דבר הוא בכל זאת יעשה את מה שנדרש ממנו. הכול תלוי בכמה נוכל להקשיב למה שאומרת לנו חכמת הקבלה. נקווה שאנחנו נשמע את אזהרותיה.

מתוך תוכנית ברדיו FM103, מתאריך 15.3.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest