דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חוק פשוט של גילוי

חוק פשוט של גילוי

הכול מאוד פשוט: הבורא מתגלה בקשר בינינו. לכן אני צריך למצוא איפה במשך כל היום לעבוד על הקשר הזה בינינו? איפה אותם החוטים שאותם אני צריך למתוח, כדי לחבר בין אחד לשני? בין מי למי בדיוק הם צריכים להימתח, בין אילו רצונות? איך אני צריך לחבר את כולם, על ידי מה אני צריך לעשות את זה? מה היא העבודה שלי?

נאמר, שהבורא מתגלה בקשר בינינו. אם ישנם עשרה אנשים, אז זה מספיק. אנחנו רק צריכים להתחבר והוא יתגלה. אבל האם אני עשיתי איזה שהם צעדים מעשיים לקראת החיבור הזה? אנחנו רק מדברים על החיבור, והבורא אינו מתגלה. אז מה עלינו לעשות? להמשיך עד שהבורא יתגלה.

כי זה חוק! הוא ללא ספק יתגלה, ברגע שבינינו נוצר הקשר הדרוש, שתואם לו ושמספיק לדרגת הגילוי הראשונה ביותר, נפש דנפש. או שיתגלה קשר הפוך לנפש דנפש, כלומר נגלה רצון והשתוקקות כדי שהקשר יופיע, ויתגלה משהו הפוך ואז אנחנו נצעק, שהבורא יתקן אותו.

הצעקה הזאת מופיעה באופן אוטומטי, כי פעולה אחת גוררת אחריה פעולה אחרת. וכאשר אנחנו נצעק, הבורא יתקן את הקשר שלנו ויתגלה. יתגלה לנו דווקא אותו החלק השבור, הצורה הגסה ביותר של הפירוד בין עשרה בני אדם. אחר כך אנחנו נגלה שבירה יותר ויותר עדינה.

תחילה אנחנו מגלים את השבירה בצורתה הפרימיטיבית ביותר: 10 חלקים גדולים של אגואיזם, המנוגדים זה לזה ומנסים לקרוע זה את זה לגזרים בעזרת השיניים שלהם, במקום להתחבר יחד עם השיניים, כמו גלגלי שיניים. אז אנחנו מבקשים תיקון ומתחברים בהתקרבות הגסה ביותר, ואז מתגלה אור נפש דנפש. זה כבר הגילוי של הבורא לנברא.

צורת החיבור הגסה ביותר, היא כזאת, שאליה אנחנו בינתיים מסוגלים, 1/125 של החיבור. ואחר כך מתרחש אותו הדבר, רק בהחלטה (רזולוציה) יותר גבוהה. נשארות אותן עשר הספירות, אנחנו רק חודרים יותר ויותר עמוק לתוכן, בכך שמגלים יותר ויותר חלקים פרטיים.

העיקר זה לגלות את עשר הספירות הראשונות, את המדרגה הראשונה, מפני שבאופן כזה אתה נולד, מקבל מבנה רוחני. ואחר כך, כבר בתוך המבנה הזה אתה מתחיל יותר ויותר להשתכלל. הדבר הקשה ביותר זה להתגבר על המדרגה הראשונה.

מתוך שיעור על "מבוא לספר הזוהר", 05.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לראות עולם אין סוף מאחורי המילים הפשוטות
כל אחד מסתובב בפני עצמו
גיוס כולל של המאמצים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest