דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חופש או חוסר אחריות?

חופש או חוסר אחריות?

שאלה: מדוע נשים אנרגטיות מעתיקות את הגישה הגברית הכוחנית?

תשובתי: הנשים, מתוך חוסר ברירה, נאלצות לפתור את הבעיות הקיומיות ולספק את הצרכים שהגברים אינם מספקים להן. ולכן הן נאלצות ללמוד ולעבוד קשה, ויחד עם זה לדאוג לבית ולגדל ילדים ללא בעל. ככלל, הן עולות יותר ויותר בסולם המשרות בעבודה, ותופסות יותר מקומות חדשים. וכל זה מפני שהגברים בורחים מאחריות, מאותו החלק שהם צריכים לקחת על עצמם. הנשים לוקחות על עצמן את האחריות, והגברים לא.

בכלל, הסביבה המודרנית של היום מרגילה אותנו לחופש: "תחיה איך שאתה רוצה, אף אחד לא יכול לומר לך שום דבר". בני האדם אינם מרגישים אחריות ביחס לחברה, לעַם, לעולם. תעשה מה שבא לך, רק אל תהרוג, אל תגנוב, וכדומה.

זה בניגוד למה שמסביר לנו בעל הסולם, שבהתאם לשורש הרוחני, כל אחד מחויב כלפי החברה. החשבון מנוהל לא רק לפי כמה שהאדם לוקח, אלא גם לפי כמה שהוא אינו נותן ואינו מוסיף. כל אחד חייב לעבוד ולתרום את חלקו בחברה, כל אחד חייב לקחת על עצמו את עול המשפחה, לגדל ילדים וכן הלאה.

אך בחברה שלנו זה לא נחשב לעבירה אם האדם אינו מוסיף ותורם לחברה את חלקו. עבירה זה רק אם הוא לקח יותר ממה שמקובל. במצב שנוצר, אנחנו נמשיך לסבול עד שהאנושות תמצא את עצמה, מה שנקרא, לפני "גסיסה". אולי זה יעזור.

מתוך שיעור בנושא "האישה", 07.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הכוח הנשי והחולשה הגברית
שוויון בהשפעה מקסימלית
ההתפרקות השיטתית של המשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest