דף הבית / כלכלה / כסף / חוסר שיווי המשקל בכלכלה העולמית יתקן את המשבר

חוסר שיווי המשקל בכלכלה העולמית יתקן את המשבר

דעתו של הכלכלן אנטולי גלצ'ינסקי, לשעבר יו"ר מועצת הבנק הלאומי של אוקראינה: "הפוליטיקה לא תפתור את בעיות הכלכלה העולמית. המשבר ייקח על עצמו את התפקיד הזה.

חברת הצריכה הובילה למצב שבו יש עודף קריטי של דברים מיותרים. משבר החובות הוא ההד של העודף הנ"ל. אין דרך לפתור אותו בכלים הפוליטיים. לאף אחד אין מושג איך לעשות זאת. הצעדים שננקטו בשנים האחרונות נגד המשבר הביאו לתוצאות הפוכות. במצב הזה, המשבר לוקח על עצמו את תפקיד "המנתח". הפאזות של המחזור הכלכלי מתכווצות בקצב הולך וגובר: הירידות והעליות של המשבר סמוכות זו לזו, ומתגלה ביניהם תופעה של תגובת שרשרת. אנחנו עומדים לקראת סערה כלכלית חדשה. הכלכלנים אינם מצפים שהבעיה תיפתר במהירות. הרי מדובר בתהליכים של שינוי וטרנספורמציה בין מערכות שונות. הכלכלה המערבית נסחפת למערכת של צמיחה כלכלית אפסית".

התייחסותי: לא רק צמיחה אפסית, אלא צמיחה שלילית. זה מה שאנחנו נראה בכלכלה העולמית, במיוחד בתחומים שאינם הכרחיים לקיומנו. נראה לנו שהם כרגע בירידה כי חסרים לאנשים האמצעים לרכוש אותם. אבל זה לא נכון! העניין הוא שהתחומים הללו פשוט נכחדים, בגלל חוסר התאמה בינם לבין צורת האנושות החדשה – צורת האיזון עם הטבע, כשאנחנו מקבלים ממנו את כל מה שהכרחי לקיומנו, ואילו כל הרצונות שלנו שהם מעבר להכרחיות, מתמלאים בתחושת האחדות והאהבה – וזהו מילוי נצחי, מעל הגוף הבהמי.

ידיעות קודמות בנושא:
מאפייני הסדר העולמי החדש: הציפיות והמציאות
התרסקות מוחלטת
לא ניתן לתקן את המודל הכלכלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest