דף הבית / כלכלה / כסף / חוסר השלמות של המודלים הפיננסיים

חוסר השלמות של המודלים הפיננסיים

דעתו של פרופ' א. גורייאיב ( A.Goryaev), בית הספר לכלכלה של רוסיה: השריפה בשווקים הפיננסיים כבתה באמצעות כספי הציבור, אך היא עלולה להתלקח שוב. הגל השני של המשבר יהיה קשור לחוב המדיני העצום שגוררות המדינות המפותחות, כגון: ארה"ב, יפן, ספרד, איטליה וצרפת. שני סוגי רגשות מנהלים את השווקים – פחד ותאוות בצע. לפעמים החמדנות משתלטת והיא גורמת לשכוח את הסיכונים במרדף אחר הרווח. עם זאת, הסיכונים מתממשים במוקדם או במאוחר. המשבר מגיע והפחד משתלט.

המשבר האחרון התרחש מכיוון שהאנשים שכחו מהסיכונים ולקחו משכנתאות, אף על פי שהם לא יכלו להרשות לעצמם. הבנקים חילקו באופן פעיל משכנתאות ללווים, המשקיעים רכשו איגרות חוב ממשכנתאות בסיכון סמוי ענק, הרגולטורים לא העריכו נכון את הסיכונים וכעת מנסים לעשות רפורמה במערכת הרגולציה של המוסדות הפיננסיים בכיוון של הידוק. המשבר האחרון הדגיש את החסרונות של המודלים הללו ואת הצורך בשיפורם.

התייחסותי: המודל הוא לא רק שגוי, אלא פסול לשימוש, מכיוון שהוא "ליניארי". העולם והתלות ההדדית שלנו זה בזה הפכו אותנו לקשורים אחד בשני בצורה אינטגרלית. עלינו לבנות את אותה המערכת של היחסים בתחום הכלכלה והפיננסים. אך כדי לעשות זאת, עלינו ללמוד לחשוב בצורה אינטגרלית.

ובשביל זה אנחנו צריכים לשנות את צורת החשיבה האגואיסטית שלנו לצורת חשיבה אינטגרלית. שאנחנו נבין ונרצה לחיות בעולם הזה. ההתפתחות שלנו וחוק הטבע מחייב אותנו לעשות זאת ואם נתנגד לו, נשלם ביוקר. מספיק כבר עם העקשנות וההתחמקויות מהצורך לשנות את עצמכם. אתם פשוט זקוקים לחינוך והשכלה אינטגרליים!

ידיעות קודמות בנושא:
לפנינו גל נוסף של המשבר
הגל התשיעי
מגיע משבר עולמי חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest