דף הבית / כלכלה / כסף / חוסר האונים של המנהיגים

חוסר האונים של המנהיגים

שאלה: אתמול התפרסמו תוצאות של מחקר על 147 תאגידים ששולטים בעולם. הם נמצאים בקשרים הדדיים טובים מאוד, תומכים זה בזה, ומשקפים עבור רבים את הגלובליזציה במובנה השלילי, מפני שהם מנצלים אותה לטובת שליטה וכוח. האם משהו כאן צריך להשתנות כתוצאה מהאיחוד שלנו?

תשובתי: אני לא חושב שהמנהיגים של התאגידים הללו היו כל כך חכמים והגו את התוכנית הזאת בעצמם. הטבע הוא זה שמושך בחוטים, והוא זה שהביא אותם למצב הנוכחי. האדם אינו בוחר כאן כלום, הוא פשוט מונע על ידי הרצון האגואיסטי, שהתפתח עד לקנה מידה גלובלי.

למעשה, מדובר בהרבה יותר מ-147 חברות. אם נעשה חשבון עמוק ומדויק, סביר להניח שלא נמצא משהו שנמצא מחוץ לרשת הזאת. אבל נניח שזהו החלק הבולט ביותר שלה.

הבעיה היא שהקשר ההדדי עם האחרים מקנה לך כוח מסוים, אך יחד עם זאת, גם חולשה אדירה. כי אתה הרי "כבול" ולא יכול לעשות שום דבר. אף אחד מהם לא יכול לזוז ולו במילימטר. החוטים המקשרים ביניהם הפכו לאזיקים שלא ניתן להשתחרר מהם.

ולכן מסתבר שבמקום שהרשת הגלובלית תאפשר לנו לשלוט, היא זאת ששולטת בנו בכל מאת האחוזים. העולם כבר לא יכול לקרוע את הקשר הזה, וכתוצאה מכך, אינו יכול לשנות אותו כדי להיטיב איכשהו את מצבו. שום ועידות פסגה לא ישנו את המצב הזה בעזרת האמצעים העומדים לרשותם. כי האמצעים האלה אינם פועלים יותר. ואת זה אנחנו רואים בבירור בשנים האחרונות.

מנהיגי העולם חסרי אונים. הרשת הגלובלית הזאת פשוט מכריחה אותם לשבת ולא לעשות דבר, מפני שהשיטות הרגילות, גם הכלכליות וגם הכוחניות, אינן מועילות. תזרים כספים לבנקים, תחליף את השליטים – שום דבר לא יעזור. הרשת הזאת מנהלת עכשיו את העולם, ולא ניתן לעצור אותה.

הדבר היחיד שאפשר לעשות, זה לדאוג לחינוך בני האדם, לשינויים הפנימיים. צריך לשנות את איכות ה"חומר" שמקשר את חוטי הרשת הזאת. לא תוכל לשנות את הרשת עצמה, אבל אפשר להגדיל את האיכות של החלקים שמרכיבים אותה, ואז הקשרים ביניהם יהיו טובים יותר. רק כך אפשר להעלות את כל המערכת לדרגה של הדדיות ושגשוג.

זה כבר יהיה משהו חדש. בכלל לא מה שתכננו מנהיגי העולם. אבל זה ייתן לנו חיים. אחרת הרשת תתחיל להמית את אלו שנמצאים בה.

העולם צריך להבין שקיימת רק אפשרות אחת, רק גישה אחת לפתור את הבעיות שעל הפרק: לדאוג לתפיסת העולם של בני האדם, להעלות את המודעות שלהם, את הרמה המוסרית שלהם. ואז הקשר שלהם, הרשת הרעה, האגואיסטית והאופורטוניסטית שמקיפה אותם, תהפוך לרשת של איחוד, חיבור וערבות הדדית.

כל התוכניות האחרות לא יעזרו. יתר על כן, מערכת החינוך החדשה צריכה לכלול גם אנשים עם נקודה שבלב, שימשכו את המאור המחזיר למוטב. אחרת שום דבר לא ייצא. כלומר, יש כאן רק פעולה אחת, צרה ומדויקת שיכולה להיטיב את המצב.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 24.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הרצון של המערכת האינטגרלית
אין לאן לברוח
צריך לתקן את בני האדם ולא את הכלכלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest