דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חומה אחת לכולם ואיל ברזל אחד

חומה אחת לכולם ואיל ברזל אחד

laitman_2009-07_0181_70.jpg

אילו היו מתגלים לנו מילוים רוחניים בדרך, אזי הם היו סותמים לנו את הרצון לרוחניות. זהו המכשול הגדול ביותר בדרך. לכן מגלים לך חומה שחוסמת את דרכך. אתה ניצב מולה בציפייה למשהו יוצא דופן שנמצא בצידה האחר של החומה. אך צריך להבין שאם גילו לך את החומה, סימן שאתה כבר מצויד בכוח ההתנגדות המתאים, כדי לא לעזוב את ההתקדמות אלא לפרוץ דרך החומה.

למרות שאינך מסוגל לפרוץ מייד בפעם הראשונה, וצריך לתת כמה מכות עד שתשבור את החומה, היא תיסדק ולבסוף תקרוס. כבר רכשת כוח חדירה דרוש, כוח התקפה, אחרת לא היו מראים לך את החומה. אם עכשיו גילו לנו את החומה שניצבת מולנו ונמצאת בנו, בתוך הלבבות שלנו, זהו סימן שאנחנו מסוגלים לפרוץ דרכה. אחרת היא לא הייתה מתגלה לנו, כיוון ש"בפני עיוור לא תשים מכשול". היה נדמה לי שאנחנו מוכנים להתגבר על כך, לכן עשינו צעד לקראת החיבור.

כעת אנחנו צריכים להתלכד בעזרת הלימוד ושאר פעולות, ובהדרגה לאסוף את פירורי המאמץ שלנו לכוח חדירה אחד משותף כדי לגלות שוב שכוח זה אינו מספיק על מנת לחדור ועלינו להתאחד יותר. כך שוב ושוב נצבור יותר כוח ונגביר את הלחץ עד שהחומה תקרוס. זהו כבר שלב מסיים, סופי, של יציאת מצרים, לכן זה משמח מאד.

הבעיה היא שכעת כל אחד מרגיש את החומה בתוכו, ועלינו להרגיש אותה ביחד, במשותף. אזי באותה המידה אנחנו נרגיש עוצמה משותפת שבעזרתה ננסה לשבור את הקיר. אל מול הקיר ניצבת כבר הקבוצה כולה ולא אדם בודד. זה כמו בבריחה ממצרים, לילה אחד משותף, פרעה אחד לכולם, צרה משותפת, מכות משותפות לכל עם ישראל שהתחבר כאיש אחד בלב אחד. כבר לא מדובר על כל אחד בנפרד, אלא כולם מתחברים יחד, כך צריכה להרגיש כל הקבוצה. אז למרות שהחומה נראית גבוהה מאד, אנחנו נתגבר עליה.

כשאנחנו מתחברים זה עם זה, אנחנו מגלים שחסר בינינו הבורא, ובלעדיו איננו מסתדרים! הוא יהיה הכוח שיפרוץ ויחדור דרך החומה. פרעה בעצמו יעזור לנו, כיוון שהוא זה שמגרש את עם ישראל ממצרים ולאחר מכן רודף אחריהם ומכוון אותם כפי שכתוב בספר הזוהר. האדם כל רגע רוצה לחזור, אך פרעה מגרש אותו ממצרים, הוא עוזרו הנאמן של הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה", 16.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לא סתם לרצות
לרצות את הבורא
קיר או דלת לעולם החדש

One comment

  1. האם בעיה משותפת לכלל (כמו מלחמת יום כיפור או ששת הימים או איום ממשי מאירן) יכולה לגרום ללילה אחד משותף, פרעה אחד לכולם, צרה משותפת,
    ולהתחבר כאיש אחד בלב אחד.ואז לפנות לשיטה גם אם לא נחשפו לה לפני,

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest