דף הבית / כנסים / חוויה ושמה קבלה – הרצאה ברעננה, 15.11.11

חוויה ושמה קבלה – הרצאה ברעננה, 15.11.11

Laitman_2011-09-27_1336_w.jpg

הרצאה פומבית לקהל הרחב נערכה ברעננה בנושא "הצורך בערבות הדדית".

ההרצאה נערכת מדי יום שלישי בשעה 19:00 ומשודרת בשידור ישיר בערוץ הטלוויזיה שלנו, ערוץ "קבלה לעם", ערוץ 66 ב-HOT וב-YES, וכמו כן באתר האינטרנט שלנו "קבלה לעם" ומתורגמת סימולטאנית לשפות אנגלית, רוסית, ספרדית, איטלקית, צרפתית, טורקית.

צפה/האזן להרצאה:

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

להלן קטעי המקור שעליהם התבססה ההרצאה:

קורס הכנה לכנס ערבות העולמי – רעננה – 15.11.11

שיעור מס' 3 – הצורך בערבות הדדית (מבוסס על מאמרו של בעל הסולם "השלום")

  • השלמות מורכבת מקבלה והשפעה.
  • דרך המשבר, הטבע דוחף אותנו לאיזון.
  • התמודדות עם המשבר – חינוך לערבות הדדית.

קטעים נבחרים מן המקורות:

השלמות מורכבת מקבלה והשפעה:

1. "מבחינת חיי החברה… כשנסתכל בדרך כללית עלינו לעסוק בתוך החברה רק ב…"קבלה" ו"השפעה", דהיינו שכל חבר מחויב מצד הטבע לקבל צרכיו מהחברה, וכן מחויב להשפיע ע"י עבודתו לטובת החברה. ואם יעבור על אחת מב'… הללו יענש מבלי רחמים".

בעל הסולם, מאמר "השלום"

2. "במצות ה"קבלה", אין אנו צריכים להסתכלות מרובה, משום שהעונש נגבה תיכף ומיד. אולם במצוה השניה שהיא "השפעה" לחברה… העונש לא יגיענו תיכף, ולא עוד אלא שגם העונש מגיע אלינו ביחס בלתי ישר, לפיכך אין המצוה נשמרת כהלכתה".

בעל הסולם, מאמר "השלום"

דרך המשבר, הטבע דוחף אותנו לאיזון:

3. "לפיכך מטוגנת האנושות על האש במרחשת איומה, והחרב והרעב ותולדותיהם לא פסקו ממנה עד הנה. והפלא שבדבר, אשר הטבע כמו שופט בעל מקצוע מענישנו על פי ההתחשבות עם התפתחותינו, כי עינינו הרואות, שבאותו שיעור שהאנושות הולכת ומתפתחת כן יתרבו עלינו העינוים והמכאובים בהשגת כלכלתנו וקיומנו".

בעל הסולם, מאמר "השלום"

4. "הרי לעיניך בסיס מדעי נסיוני, שנצטוינו… לקיים בכל מאודנו את המצוה של "השפעה לזולתו" בתכלית הדיוק. באופן, ששום חבר מאתנו לא ימעיט מלעבוד בכל השיעור המובטח להצלחת החברה ולאושרם".

בעל הסולם, מאמר "השלום"

5. "מוטב לנו לבוא לעמק השווה ולקבל את דברי המקובלים, אשר "הטבע" עולה בחשבון "אלהים", דהיינו, במספר פ"ו, ואז אוכל לקרות את חוקי אלקים בשם מצות הטבע, או להיפך, כי היינו הך הם".

בעל הסולם, מאמר "השלום"

6. "חטא אחד חטאה האומה הזאת [רוסיה]… כי כל העבודה… היקרה והנישאה, שהוא "ההשפעה לזולתו", שהחלו לעבוד בה, צריכה שתהיה לשם השי"ת, ולא לשם האנושיות… לפיכך, אין להם זכות קיום, מצד הטבע עצמה".

בעל הסולם, מאמר "השלום"

התמודדות עם המשבר – חינוך לערבות הדדית:

7. "ההתנגדות הקשה האגואיסטית שבין איש לרעהו שעמה יחד מתחדדים היחסים הלאומיים, כל אלו לא יעברו מתוך העולם על ידי שום עצה ותחבולה אנושית, יהיה מה שיהיה, כי עינינו הרואות, איך החולה האומלל מתגלגל ומתהפך מתוך מכאוביו האנושים לבלי סבול על כל צדדיו, שכבר האנושות השליכה את עצמה לימין קיצוני כמעשה גרמניא או לשמאל קיצוני כמעשה רוסיא. ולא בלבד שלא הקלו לעצמם את המצב אלא עוד החמירו המחלה והכאב, והקולות עד לשמים, כידוע לכלנו".

בעל הסולם, מאמר "השלום"

8. "אין תרופה לאנושות בשום פנים שבעולם זולת אם יקבלו על עצמם מצות ההשגחה, שהיא "השפעה לזולתו"".

בעל הסולם, מאמר "השלום"

9. "אין להם עצה אחרת, זולת שיכוונו מעשיהם לחפץ ה', ולמטרתו, כמו שחשב עליהם בטרם הבריאה. וכשיעשו זאת… תמחה זכר הקנאה והשנאה מהאנושות, …כי אז, כל חברי האנושות, יתלכדו לגוף אחד בלב אחד".

בעל הסולם, מאמר "השלום"

10. "צייר לעצמך, אם האכר והפועל, היו מרגישים לעיניהם מטרה הזאת, בעת עמלם לאושרם של החברה, בטח, שלא היו צריכים אפילו למשגיחים עומדים עליהם, כי כבר היה מצוי להם מוטיב-פאואר, בסיפוק גמור, ליגיעה גדולה, עד להרים את החברה למרומי האושר".

בעל הסולם, מאמר "השלום"

11. "הולכים המצבים, ומתבררים, בזה אחר זה, מדרגה אחר מדרגה, עד שיבואו למצב מתוקן כזה, שיהיה כולו טוב, בלי שום ניצוצין רעות. והנך מוצא, אשר כל עיקרי הזרעים והגרעינים, שמתוכם צומחים ויוצאים מצבים הטובים, אינם אחרים, רק המעשים המקולקלים עצמם".

בעל הסולם, מאמר "השלום"

נספח:

12. "חובה להטהר מדעות קדומות, כשהעובדות מדברות בשפת התבוסה, יש לשבת מחדש על ספסל הלימודים, ולהתחיל במרץ ובהכרת האחריות העמוסה על שכם הממשיכים, לחקור את הדרך ועקרותיה, כך דרכה של המחשבה המדעית, כשהיא נתקעת לקרן זויות של סתירות בין המציאות החדשה לבין התיאוריה שהסבירה את המציאות הישנה. רק פריצת גדר רעיונית מאפשרת מדע חדש וחיים חדשים".

בעל הסולם, עיתון "האומה"

13. "התקוה היחידה היא – לסדר לעצמנו חנוך לאומי באופן יסודי מחדש, לגלות ולהלהיב שוב את אהבה הלאומית הטבעית העמומה בנו, לחזור ולהחיות אותם השרירים הלאומיים, שאינם פעילים בנו זה אלפים שנה, בכל מיני אמצעים המתאימים להדבר. אז נדע שיש לנו יסוד טבעי, בטוח להבנות מחדש ולהמשיך קיומינו בתור אומה, מוכשרת לשאת את עצמה ככל אומות העולם!".

בעל הסולם, עיתון "האומה"

14. "הותקנה ונעשית אומה הישראלית, כמין מעבר, שעל ידיהם יזורמו ניצוצי ההזדככות, לכל מין האנושי שבהעולם כולו.באופן, שניצוצי הזדככות הללו, הולכים ומתרבים יום יום, כדמיון הנותן לאוצר, עד שיתמלאו לשיעור הנרצה, דהיינו עד שיתפתחו ויבואו לידי כך, שיוכלו להבין את הנועם ואת השלוה, השרויים בהגרעין של אהבת זולתו".

בעל הסולם, מאמר "הערבות"

15. "וכאשר יושלמו בני ישראל, עם דעת השלם יתגברו מעיינות התבונה והדעת מעל לגבול ישראל וישקו לכל אומות העולם".

בעל הסולם, מאמר "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות"

16. "בעת שהאנושות תגיע למטרתה, יתלכדו כל גופות בני העולם לגוף אחד ולב אחד, אשר רק אז יתגלה כל האושר המקווה לאנושות על שיא גובהו".

בעל הסולם, מאמר "החירות"

הרצאות קודמות:
חוויה ושמה קבלה – הרצאה בירושלים, 08.11.11
חוויה ושמה קבלה – הרצאה ברחובות, 01.11.11
חוויה ושמה קבלה – הרצאה בחדרה, 25.10.11

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest