דף הבית / כנסים / חוויה ושמה קבלה – הרצאה בחולון, 22.11.11

חוויה ושמה קבלה – הרצאה בחולון, 22.11.11

Laitman_2011-08-24_0184_w.jpg

הרצאה פומבית לקהל הרחב נערכה בחולון בנושא "כולנו משפחה אחת".

ההרצאה נערכת מדי יום שלישי בשעה 19:00 ומשודרת בשידור ישיר בערוץ הטלוויזיה שלנו, ערוץ "קבלה לעם", ערוץ 66 ב-HOT וב-YES, וכמו כן באתר האינטרנט שלנו "קבלה לעם" ומתורגמת סימולטאנית לשפות אנגלית, רוסית, ספרדית, איטלקית, צרפתית.

צפה/האזן להרצאה:

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

להלן קטעי המקור שעליהם התבססה ההרצאה:

קורס הכנה לכנס ערבות העולמי – רעננה – 22.11.11

שיעור מס' 4 – כולנו משפחה אחת (מבוסס על מאמר "השלום בעולם")

  • האנושות הפכה לחברה אחת, בתוך מערכת אחת.
  • הערבות ההדדית כתנאי לפתרון המשבר העולמי.
  • חינוך מחדש – השימוש בהשפעת הסביבה יוביל לשינוי הערכים בחברה.

קטעים נבחרים מן המקורות:

האנושות הפכה לחברה אחת, בתוך מערכת אחת:

1. כל דבר שישנו במציאות, הן טוב והן רע, ואפילו היותר רע ומזיק שבעולם – יש לו זכות קיום, ואסור להשחיתו ולבערו כליל מן העולם – – – אלא שמוטל עלינו רק לתקנו, ולהביאו למוטב".

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

2. "כל יחיד ויחיד שבחברה, הוא כמו גלגל אחד, המלוכד בגלגלים מספר, המותנים במכונה אחת. הגלגל היחיד אין לו חרות של תנועה בערך יחידתו לפי עצמו, אלא נמשך עם תנועת כלל הגלגלים, בכוון ידוע, להכשיר את המכונה לתפקידה הכללי. ואם יארע איזה קלקול בגלגל – אין הקלקול נערך ונבחן כלפי יחידותו של הגלגל עצמו, אלא שנערך לפי תפקידו ושירותו כלפי כללות המכונה".

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

3. "מדת טובו של כל יחיד ויחיד בתוך הציבור שלו, נערכת לא לפי טובת עצמו, אלא לפי מדת שירותו את הציבור בכללו. וכן להיפך, אין אנו מעריכים את מדת הרע של כל יחיד ויחיד – אלא לפי מדת הנזק שמזיק את הציבור בכלל, ולא לפי ערכו עצמו הפרטי".

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

4. "אל תתמה, מה שאני מערבב יחד את שלומו של ציבור אחד, עם שלום העולם כולו, כי באמת כבר באנו לידי מדרגה כזו, שכל העולם נחשבים רק לציבור אחד, ולחברה אחת. כלומר, שכל יחיד בעולם, מתוך שיונק לשָׁד חייו והספקתו מכל בני העולם כולו – נעשה בזה משועבד, לשרת ולדאוג לטובת העולם כולו".

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

הערבות ההדדית כתנאי לפתרון המשבר העולמי:

5. "נקודת התורפה, כלומר, המקום התובע את תיקונו, הוא שכל יחיד יבין, שטובתו וטובת הציבור אחד הוא, ובזה יבוא העולם על תיקונו המלא".

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

6. "אין להעלות על הדעת את האפשרות לעשות סדרים טובים ומאושרים בדרכי שלום במדינה אחת, כאשר לא יהיה כן בכל מדינות העולם. בתקופתנו, כבר מקושרות המדינות בהספקת משאלות החיים, כמו היחידים במשפחתם בתקופות הקדמוניות. לפיכך, אין לדבר ולעסוק עוד, מסדרים צודקים המבטיחים שלום מדינה או אומה אחת, אלא רק משלום העולם כולו. כי טובתו ורעתו של כל יחיד ויחיד בעולם תלוי ומדוד במידת טובת היחידים שבכל העולם כולו".

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

7. "חשבון פרטי הוא, כשאדם עובד לשם עצמו. בחשבון כלל עולמי, הפרט מייצר יותר ממה שמקבל לקיומו ולהנאתו. אם ישתנה הכיוון, מקבלה עצמית להשפעה – או אז ייהנה הפרט מכל התפוקה שמייצר, בלי ייסורים מרובים".

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

חינוך מחדש – השימוש בהשפעת הסביבה יוביל לשינוי הערכים בחברה:

8. "ראשית צריך כל אחד להבין היטב, ולהסביר לסביבה שלו, אשר שלום החברה שהיא שלום המדינה, ושלום העולם – תלויים זה בזה לגמרי. כי כל עוד שחוקי החברה אינם משביעים רצון לכל יחיד ויחיד שבמדינה, ומשאירים מיעוט בלתי מרוצה, מהנהגת המדינה, הרי המיעוט הזה חותר תחת הנהגת המדינה ומבקש להפילה".

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

9. "תקופה זו שאנחנו נמצאים בה, כבר התפתחה במידה מרובה, ועלתה כבר מדרגות רבות, והתרוממה למעלה משלבה התחתון שהוא צד הב' הנזכר, והתקרבה במידה נכרת אל צד הא', ועל כן כבר נמצאים בנו אנשים המשמשים עם היחידיות שלהם בצורות של "השפעה לזולתו", אלא שעדיין מועטים המה, להיותנו נמצאים עוד באמצע הדרך של ההתפתחות".

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

10. "כשנגיע לנקודת הגובה העליון של המדרגות, נשמש כולנו ביחידיות שלנו רק בצורה של "השפעה לזולתו", ולא יארע אף פעם לשום אדם שישמש עמה בצורות של "קבלה לעצמו".
על פי הדברים הללו, מצאנו הזדמנות, להסתכל בתנאי החיים של דור האחרון, הזמן של שלום העולם. בזמן שהאנושות כולה יהיו משמשים עם היחידיות שלהם רק בצורה של "השפעה לזולתו" ולא כלל בצורה של "קבלה לעצמו".

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

נספח:

11. "חובה להטהר מדעות קדומות, כשהעובדות מדברות בשפת התבוסה, יש לשבת מחדש על ספסל הלימודים, ולהתחיל במרץ ובהכרת האחריות העמוסה על שכם הממשיכים, לחקור את הדרך ועקרותיה, כך דרכה של המחשבה המדעית, כשהיא נתקעת לקרן זויות של סתירות בין המציאות החדשה לבין התיאוריה שהסבירה את המציאות הישנה. רק פריצת גדר רעיונית מאפשרת מדע חדש וחיים חדשים".

בעל הסולם, עיתון "האומה"

12. "התקוה היחידה היא – לסדר לעצמנו חנוך לאומי באופן יסודי מחדש, לגלות ולהלהיב שוב את אהבה הלאומית הטבעית העמומה בנו, לחזור ולהחיות אותם השרירים הלאומיים, שאינם פעילים בנו זה אלפים שנה, בכל מיני אמצעים המתאימים להדבר. אז נדע שיש לנו יסוד טבעי, בטוח להבנות מחדש ולהמשיך קיומינו בתור אומה, מוכשרת לשאת את עצמה ככל אומות העולם".

בעל הסולם, עיתון "האומה"

13. "הותקנה ונעשית אומה הישראלית, כמין מעבר, שעל ידיהם יזורמו ניצוצי ההזדככות, לכל מין האנושי שבהעולם כולו.באופן, שניצוצי הזדככות הללו, הולכים ומתרבים יום יום, כדמיון הנותן לאוצר, עד שיתמלאו לשיעור הנרצה, דהיינו עד שיתפתחו ויבואו לידי כך, שיוכלו להבין את הנועם ואת השלוה, השרויים בהגרעין של אהבת זולתו".

בעל הסולם, מאמר "הערבות"

14. "וכאשר יושלמו בני ישראל, עם דעת השלם יתגברו מעיינות התבונה והדעת מעל לגבול ישראל וישקו לכל אומות העולם".

בעל הסולם, מאמר "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות"

15. "בעת שהאנושות תגיע למטרתה, יתלכדו כל גופות בני העולם לגוף אחד ולב אחד, אשר רק אז יתגלה כל האושר המקווה לאנושות על שיא גובהו".

בעל הסולם, מאמר "החירות"

הרצאות קודמות:
חוויה ושמה קבלה – הרצאה ברעננה, 15.11.11
חוויה ושמה קבלה – הרצאה בירושלים, 08.11.11
חוויה ושמה קבלה – הרצאה ברחובות, 01.11.11

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest