דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חובתי להזהיר, ואחר כך שיחליטו לבד

חובתי להזהיר, ואחר כך שיחליטו לבד

שאלה: תפקיד עם ישראל הוא לכוון את העולם להשפעה. איך זה מסתדר עם העיקרון שאי אפשר לתקן שום דבר בעולם חוץ מאשר את עצמי?

תשובה: העולם הוא מושלם, זה אומר שאני לא יכול לתקן אף אדם חוץ מעצמי. אני לא יכול לשבת על מישהו בצורה כפייתית ולחייב אותו להשתנות, כמו שעשו הסוציאליסטים ברוסיה. אני לא אשיג בזה שום דבר.

הדבר היחיד שאני מסוגל לעשות, זה להסביר לאדם מה קורה. ואם הוא מחליט שזה באמת נכון והוא רוצה לשנות את גורלו, שישנה.

אנחנו מדברים מצד ההיסטוריה שלנו, מהספרים של המקובלים שעליהם אנחנו סומכים. אין לנו יותר על מה לסמוך. אנחנו רואים שכל מה שקורה היום כתוב בספרים, ולכן יש לנו חזקה לחשוב שגם מחר יקרה כמו שכתוב בהם.

אם זה היה נכון לאתמול וגם להיום, סביר להניח שהמקובלים דוברי אמת גם לגבי מה שיקרה מחר. לכן אני רוצה לשמוע בקולם ולהבטיח לעצמי ולילדיי עתיד טוב יותר.

וחוץ מזה הם מסבירים בצורה כל כך הגיונית את כל מה שקורה, ובמיוחד את מה שקורה כלפי עם ישראל, את סיבות האנטישמיות בכל העולם. יש מספר סיבות לכך שאסור לנו להיות רגועים ולחכות.

אני לא מתכוון לתקן שום דבר, הרי, אני לא יכול לשנות את האדם ואת העולם. אני רק מראה לו את מה שכתוב במקורות שלנו ולא מכריח אותו להאמין במשהו באמונה עיוורת. אני מסביר את דעתה של חכמת הקבלה, שגם מחקרים מדעיים תומכים בה מיום ליום יותר ויותר – ושהוא יחליט בעצמו.

אני לא משכנע אותו לקבל את השיטה שלנו, והיא גם לא שייכת לי. אם אני כותב על חוק טבע כלשהו, אני לא חייב להוסיף שאני אוהב אותו ומצטרף אליו. את מי מעניין היחס שלי, אם מדובר על חוק? אני יכול לכתוב שחוק המשיכה לא מוצא חן בעיניי משום שהוא מושך אותי למטה ולא נותן לי לעוף. אבל זה לא משנה שום דבר בחוק עצמו. הוא נשאר אותו החוק.

זה סוג ההסבר שאנחנו צריכים לתת – עובדות שאין לערער עליהן, ואחר כך שכל אחד יחליט מה לעשות. "אין כפייה ברוחניות". הוא צריך להבין שאין מנוס, ואנחנו חייבים לעבוד על החיבור בינינו אם אנחנו רוצים להינצל מהמוות ולהציל את ילדינו, ושלא יטרפו אותנו במובן המילולי.

שאלה: אנשים שמחוברים לא מתים?

תשובה: לא! בחיבור ביניהם הם בונים על עצמם מגן כזה שהוא עד כדי כך מגן עליהם שהשונאים שלהם הופכים להיות לידידים.

מתוך השיעור על המאמר "הערבות", 08.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תיזהר שלא להיכנס לכביש הלא נכון
פטנט אלוקי
ללמד את החוק העיקרי של המציאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest