דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חדר הכושר הרוחני

חדר הכושר הרוחני

את כל מה שאנחנו רוצים לגלות, אנחנו מגלים לא על ידי הכוחות שלנו, בכלי הקליטה הנוכחי שלנו, ברצון לקבל, אלא בתכונות ההשפעה. העולם הגשמי מתגלה בתכונות הקבלה והעולם הרוחני מתגלה בתכונות ההשפעה.

לנו אין תכונות השפעה ולכן איננו יכולים לראות ולהרגיש שום דבר מהעולם הרוחני. את כל התופעות שאנחנו מרגישים, אנחנו מרגישים ברצון לקבל שלנו, המכוון "לעצמנו", בעוד שהעולם הרוחני מורגש ברצון להשפיע, ביציאה מתוך הרצון לקבל, "מחוץ לעצמנו".

כיצד אנחנו יכולים להתקרב לזה, אם שתי התפיסות האלה הפוכות זו מזו? המקובלים אומרים כך: תשתדל לשחק כאילו אתה משפיע, תבצע תרגילים יחד עם האחרים, תבצעו יחד פעולה משותפת. תשחקו כאילו כל אחד, יחד עם כולם, משתוקק לצאת "מתוך עצמו", מתוך האגו שלו אל האחרים. תאר לעצמך את הנטייה הזאת, עד כמה שאתה מסוגל. בנטייה הזאת, בכך שאתה חושב שאתה יוצא מתוך עצמך אל האחרים, אתה מתחיל להשיג, להרגיש, לתפוס מה זה העולם הרוחני. אינך מבין בזה שום דבר, אינך יכול לבקר, לבדוק, למדוד את הפעולות שלך, אבל המאמצים הללו מפתחים בך בהדרגה את ה"שרירים" שכבר קיימים בך, אך מעולם לא השתמשת בהם.

עליך להשקיע מאמצים פעם אחר פעם. ואז, היות ובתוכך, בתוך הנקודה שבלב שלך, כמו בטיפת זרע, קיימים חלקים שונים של הגוף הגדול העתידי של הנשמה שלך, הרי שבזכות המאמצים שלך, הגוף הזה יתפתח. מדוע? – מפני שהמאמצים שלך לצאת מתוך עצמך כלפי הזולת מתחברים לכוחות של כל האחרים, שמאוחדים בנטייה הכללית המשותפת, ובכך אתה מעורר את ה"שרירים" האלה. הרי כאשר כל חבר בקבוצה חושב על היציאה מתוך עצמו אל האחרים, הוא מוסיף בזה את הכוח של ה"שריר" המיוחד שלו לכל השאר. וכך, כל אחד מתחיל להגדיל את כל ה"שרירים" שלו ביכולת להתפתח ולצאת מתוך עצמו.

משמע שבכל אדם קיימת רק נקודת היציאה מעצמו החוצה, הנטייה הכללית. אבל כל שאר האנשים שנמצאים סביבו וגם הם חושבים על היציאה מתוך עצמם – דווקא הם, בהתכללות עימו, בונים בו (וכך כולם, בכל אחד) את מבנה הפרצוף העתידי של הנשמה. זה לא אומר שהם נותנים לו משהו מה"שרירים" שלהם. הם נותנים לו את הכוחות לפתח את אותו הרשימו (גֵן המידע) שנקרא הנקודה שבלב שלו, טיפת הזרע.

אם כן, אף אחד מאיתנו אינו יכול להתפתח בכוחות עצמו לאף כיוון, באף "שריר" מתוך 613 הכוחות שלנו, הרצונות שלנו, אלא אך ורק על ידי התכללות עם האחרים. כדי שנגיע להתכללות הזאת, הבורא שולח לנו חברים, שונאים, התקוטטויות, מלחמות, בעיות, לחצים, מצבים שונים ומשונים. אם על פני כל הבעיות האלה אנחנו עובדים נכון, אז ככל שהמצבים הללו מורגשים בנו בצורה יותר חדה ודרמטית, כך הם הופכים למדרגות עלייה יותר גבוהות וחדות.

לכן אנחנו צריכים להוסיף ללימוד שלנו את כל המקרים שמתגלים בקבוצה ואצל כל אדם, את הקשיים שלנו בעבודה הרוחנית הפנימית, ולראות עד כמה אפשר להתקדם דווקא על פני הבעיות והקשיים. אנחנו רואים את זה מסיפורי התורה: בכל פעם מתגלות יותר ויותר בעיות, ועל פניהן מתבצעות בכל פעם עליות חדשות. וכך, עד שנגיע לגמר התיקון.

לכן, בזמן קריאת ספר הזוהר, עלינו להתרכז בכך שכולנו יחד רוצים לצאת מהאגו שלנו לקראת האחרים. בכך כל אחד מאיתנו מגדיל את הכלי/הרצון שלו, את הפרצוף הרוחני שלו, שנבנה דווקא מתוך ההתכללות ההדדית של כולם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 06.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הדרך אל המציאות המושלמת
להתעלות מעל לכל ההבדלים
לצאת מהקופסה שחורה לעולם העליון

One comment

  1. דושניצקי אורלי

    תודה על הדרך המיוחדת לנסות להטמיע בתוכינו את ה"כיוון, מחשבה,כיצד למצוא את הדרך בעזרת המצפן הפנימי הקיים בתוכינו,אשר צריך לכייל אותו כל יום מחדש ,כאילו שכל יום מחדש איבדנו את הצפון לשביל של ,"ישראל אורייתא קוב"ה חד הוא"-להתעורר כלרגע מחדש!לחיים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest