חג פורים מואר

אנחנו נמצאים בתוך מסך, שעליו מתוארות התכונות שלנו. אם הן אגואיסטיות, בהתאם לכך מתוארים לפנינו הרצונות לקבל שלנו בדרגות הדומם, הצומח, החי והאדם (בגדלים של שורש, א', ב', ג', ד'), ואנחנו רואים אותם כמו העולם הסובב אותנו. כלומר, המציאות שאני רואה ומרגיש, שבה אני חי, היא העתקה של מה שנמצא בתוכי (הרצונות והמחשבות).

אך אם בנוסף לטבע הכללי שלי, בנוסף לתכונת הקבלה, אני רוכש את הטבע הרוחני, את תכונת ההשפעה, אז כמו על מסך מחשב, נפתח לי עוד חלון אחד, שבו אני רואה את העולם העליון, את כוחות הנשמה שלי. ועכשיו אני מזהה שמה שאני רואה בחלון הראשון הוא הקרנה של כוחות הקבלה שלי, ובחלון השני אני מצייר את צורת החיבור שלי עם שאר בני האדם בכוונה על מנת להשפיע.

אני יכול לזהות את העולם הרוחני לפי המידה שבה אני מסוגל להתחבר עם האחרים, לפחות ברמה של "מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך". ועכשיו הכול תלוי בחישוב שלי, כיצד אני בכל פעם מעורר את עצמי להעביר את המציאות של העולם הגשמי לרוחני.

והמצב הרוחני המושלם ביותר הוא "פורים", מלשון "פור", גורל, שבו הרצונות שלי מתוקנים, אני מתחבר לכל הנשמות וממלא את הנשמה שלי באור העליון, בהתאם לחוק השתוות הצורה.

פורים הוא החגיגה של גמר התיקון. ובכך שאנו חוגגים את החג הזה, אנחנו כביכול מושכים מאותו המצב המתוקן, שבתוכו אנחנו רוצים להתכלל, את הכוח שמתקן ומחבר אותנו.

המנהג לשים מסכות ולהתחפש בכל מיני תחפושות הגיע אלינו מפני שהמן (הרצון האגואיסטי) מתלבש בלבוש של מרדכי (הרצון האלטרואיסטי), ואנחנו יכולים לקבל ברצונות הגדולים של המן את האור בתכונת מרדכי.

לכן בחג פורים קיים מנהג לאכול אוזני המן, שנקראים גם "כיסי המן", מפני שכיס מסמל את הרצון לקבל. ואנחנו חייבים לקבל מהמן את הרצונות הללו בעזרת מרדכי, באמצעות אור החסדים, תכונת ההשפעה, לתקן אותם עם הכוונה על מנת להשפיע. ואז אנחנו יכולים לקבל את אור החכמה, גילוי הבורא, כלומר את המצב של גמר התיקון.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם" – פתח תקווה, 15.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
פורים – גמר התיקון
מדוע המלך אוהב את המן (האגו)?
שיחה על חג הפורים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest