חגים קבליים

כל החגים של עָם ישראל נובעים מחכמת הקבלה ומסמלים כל מיני שלבים שונים של ההתפתחות הרוחנית שלנו.

בהעלותו בסולם העולמות הרוחניים, מניתוק מוחלט מהבורא ועד להתקרבות מלאה ואיחוד עימו, האדם עובר המון מדרגות מסוימות. אבל ביניהן ישנן מדרגות מיוחדות שנקראות "חגים" או "ימים טובים".

חג הפסח, שבעולמנו מצוין כגאולה מעבדות מצרים, משקף את המדרגה הרוחנית הראשונה, יציאה מהאגו, השתחררות ממנו, עלייה מעליו.

אחר כך באה מדרגה של מתן תורה, שאותה מגלם חג השבועות.

שבירת לוחות הברית, כלומר חזרה זמנית למצרים (נפילה לתוך האגו) מסמל תשעה באב. עכשיו התאריך הזה מסמל יום של אבל, אבל בעתיד זה יהיה היום השמח ביותר.

אחרי תשעה באב מגיע ראש השנה, סיבוב רציני מאוד לתיקון רוחני חדש.

כעבור עשרה ימים לאחר ראש השנה מגיע יום כיפור, כאשר מתגלים כל המצבים של האדם, ואחר כך מתגלים ומתוקנים כל החטאים שלו.

לאחר יום כיפור האדם מתחיל לקבל אור תיקון מיוחד, שנקרא "אור של סוכות", "אור מקיף", שמחזיר אותו למוטב.

במשך שבעת ימי סוכות האדם מגיע למצב שנקרא "חג שמחת תורה", כי אותו האור שירד עליו ונתן לו תיקון כללי, מביא לקירוב עם הבורא.

החג הבא הוא חנוכה, זהו חג של אור, שמעלה אותנו מעל לאגו והופך אותנו לחופשיים ממנו. בהתעלותו מעל האגו, האדם מרגיש יציאה לחרות. אבל זה עדיין לא גמר התיקון.

גמר התיקון מגיע כאשר אנחנו באופן סופי משנים את האגו למצב של השפעה ואהבה. זה קורה בפורים.

כך האדם עובר את כל המחזוריות השלמה של החגים, שמסמלים את ההיסטוריה של עָם ישראל. אני מאוד מקווה שבעתיד הקרוב אנחנו סוף סוף נגיע לפורים, לגמר התיקון, ובזה תסתיים כל הסאגה הארצית, ההיסטוריה של הימצאות האדם בעולם הזה.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 2, 22.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בתוך מחזוריות חגיגית
חג איחוד עם הטבע שמח! 
מזמין את אור התיקון שיבוא להתארח 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/z19Pb

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest