דף הבית / חינוך, ילדים / חברי האיחוד האירופי יאבדו את ריבונותם

חברי האיחוד האירופי יאבדו את ריבונותם

מאמר דעה של קנצלר גרמניה, אנג'לה מרקל:

מדינות האיחוד האירופי חייבות להיות מוכנות לוותר על השלטון לטובת המוסדות האירופאים ולהמשיך את תהליך האינטגרציה. בינתיים אנחנו מצליחים למצוא פתרון כולל רק במצבי משבר קיצוניים. אולם ברגע שהמצב מתיישר, מדינות רבות רוצות לקבל החלטות עצמאיות.

האנשים צריכים להיות מוכנים לכך, שההחלטות לא תהיינה שייכות למדינות נפרדות, אלא לאיחוד האירופי. אחרת, אנחנו לא נוכל להמשיך את בנייתם של היחסים הקרובים יותר. עכשיו אנחנו עדים לכאוס. חברי האיחוד האירופי מוכרחים להבין, שאין אלטרנטיבה אחרת מלבד התנועה לעבר מנגנון מחובר יותר, שאותו ינהלו מוסדות על-לאומיים.

התייחסותי: מתחילים "להטליא" את האיחוד, מנסים ליצור חיבור רופף, וגם זה רק בקבלת החלטות כלכליות כלליות והחלטות שנוגעות למצבי משבר קיצוניים. אבל זוהי ההתחלה, ולאחר מכן המשבר יוכיח את הצורך של איחוד חזק עוד יותר, וכך ילמדו האליטות של האיחוד האירופי, כמו ילדים עקשניים, אף על פי שהשכל הישר מראה שיש להתחיל ברית מחיזוק הבסיס שלה, תרבות אחת, שאיפה לאיחוד שוויוני וחיובי של העמים.

מצב זה מושג על ידי חינוך אינטגרלי הדרגתי. הטבע דורש מאיתנו דווקא שינוי של הטבע האגואיסטי שלנו, דורש שנהפוך להיות חלק אינטגרלי שלו, דומה לו. ואילו המשבר הוא רק ביטוי חיצוני ליחסים האגואיסטיים שבינינו.

ידיעות קודמות בנושא:
היכן את, אירופה המשותפת?
אירופה צריכה להספיק להתאחד
העתיד של אירופה הוא באינטגרציה

One comment

  1. לדעתי כניסה לאינטגראציה דומה לעיבור רוחני.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest