דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חברים שגדלים עד אין סוף

חברים שגדלים עד אין סוף

ביחסים שלנו עם הבורא אנחנו נמצאים בהסתרה. כיוון שאנחנו לא מרגישים מה בדיוק בא לנו ממנו, לא רואים שכל זה לטובה. בינתיים אנחנו שוקלים טוב ורע לפי כמה שמקבלת ומרגישה דרגת ה"בהמה" שלנו.

בכך למעשה, התכונה העיקרית של ההסתרה. כי אם היינו מרגישים, שהכול בא מהבורא, מטוב ומטיב, אז היינו רואים אחרת את העולם. איך אנחנו יכולים להשיג זאת?

הבורא שולח לנו את היחס של הטוב והמטיב שלו, לא כלפי הרצונות לקבל, אלא כלפי המטרה, בזה שרוצה לעלות אותנו מדרגת ה"בהמה" לדרגת "אדם". לכן, ההשפעות שלו תמיד נראות לנו רעות, מזיקות כלפי דרגת ה"חי".

באופן דומה מרגיש את עצמו ילד, שכל הזמן מרגיש לחץ מצד ההורים: "אתה צריך לאכול טוב, לא ללכלך, לנקות אחריך, לעשות סדר, ללמוד את זה, לקרוא את זה, וכולי". אנחנו כל הזמן דורשים ממנו משהו, מפני שרוצים לטפח בו את דרגת ה"אדם", וזה נראה רע בעיניי "דרגה בהמית" שרוצה להתפתח איך שבא לה.

לילדים בעולמנו יש משיכה להידמות לגדולים, לקחת מהם דוגמה. בשבילנו הדוגמה צריכה להיות החברה, שבה אנחנו נהיה כמו ילדים ויהיה לנו קל להתפתח.

אנחנו רואים שההתפתחות תלויה בהרבה מאמצים. ובהתאם לכמה שיהיו לי דוגמאות טובות מול העיניים, כך אני אצטרך להשקיע פחות מאמצים. הטבע שלי בעצמו ירצה להיות דומה לסובבים אותי.

לכן, אם החברה חשובה וגדולה בעיניי, אם היא מושכת אותי, אם החברים משחקים איתי, בכך שמראים לי שהם גדולים, שיש להם קשר עם הבורא, אם פעם אחר פעם הם מדגימים דוגמאות יותר ויותר גבוהות ואיכותיות, אז קל לי להתפתח, ואני עולה ללא מאמצים מיוחדים.

ולהיפך, אם החברה לא מראה לי דוגמאות טובות או שאני מזלזל בהן, אם אנחנו יחד עם החברים לא מגדילים את הבורא בעינינו, אז קשה לי להתקדם קדימה. וזו כבר באמת בעיה, כי אין לי מטפלים טובים.

ולכן, כדי לא להיות "בהמה" במהלך ההתפתחות שלו, האדם חייב להשתתף בעצמו בתהליך ההתפתחות. יחד עם החברים הוא בונה את החברה כך, שהיא כל פעם תיראה יותר ויותר גדולה, תגדל עוד ועוד. בסופו של דבר החברים ייראו לו שנמצאים באין סוף, ובשבילו גדלות ואיכות החברה משתווים לבורא, לא פחות מזה. אם החברה נראית בעיניו פחות מהבורא, זה סימן שהוא לא מספיק מעריך אותה, כדי להתפתח על ידה בצורה מהירה ואופטימלית. ואת זה אנחנו צריכים לזכור ולשים לב לזה.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 06.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
במשפחות טובות גדלים ילדים טובים
תרים את הראש ותראה את החברים
כשהטבע אינו שולט

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest