דף הבית / אקטואליה / חברה ללא תחרות

חברה ללא תחרות

בהתאם לחכמת הקבלה, במקום עימותים, מהפכות ומלחמות הגיע הזמן לעצב מערכת נוספת של יחסים חברתיים טובים, שתפתור את כל המצבים הנוראיים הללו בעולם.

אמצעי המפתח הוא, התלכדות נכונה של החברה, שתאפשר יחד עם השליליות האגואיסטית שלנו, להפעיל את הכוח החיובי של האחדות שטמון בטבע. לשם כך צריך ליצור מערכת חינוכית כוללת ובדרך של לימוד להביא את האנשים לתבנית של סדנאות סביב השולחן העגול. בסדנאות האלה אנשים יתחילו להשתנות, לא בדרך של כפייה, אלא מרצונם הטוב. כי הם ייראו שאפשר לייסד חברה לא על שליליות של תחרות אגוצנטרית, שבה מנצח החזק ביותר, אלא על איחוד.

כפי שבמשפחה מלוכדת, החזקים בכלל לא פוגעים בחלשים ולא מדכאים אותם. להיפך, ביניהם שורה אהבה, והקטנים מקבלים עוד יותר דאגה ותשומת לב מאשר אלה, שכבר מסוגלים במידה כלשהי לספק את צרכיהם בעצמם. כך במשפחה אנחנו גם מפעילים שני כוחות, אבל שם האהבה שלנו נגרמת על ידי הטבע עצמו. מצד שני, מה עלינו לעשות במצבים שהיחסים בינינו מתבססים על חישובים אגואיסטיים אנוכיים ולא על אהבה? איך להפוך חברה אינדיבידואליסטית תחרותית למשפחה אוהבת?

ודאי שלא על ידי לחץ, אלא דווקא בעזרת לימוד וחינוך מיוחדים, שבמסגרתם אנשים ירגישו תועלת ממשית מיחסים חדשים ויבחינו בהצלחה הטמונה בהם. חוץ מזה, רצוי לזכור שהטבע מנהל את ההתפתחות שלנו, ובכל מקרה איננו יכולים לעשות מה שבא לנו. כשאנחנו מתמסרים לדחפים הטבעיים של אהבה עצמית, אנחנו בעצמנו "נקפוץ לשלהבת האש".

לא, ההתפתחות של האנושות כפופה לחוקים קפדניים שאותם לא בחרנו. אף פעם לא הייתה לנו בחירה חופשית בזה. מתחילת היקום ועד היום "המנוע" הפנימי דוחף את האבולוציה קדימה ללא תלות במשאלות שלנו. לכן כדאי לנו ללמוד את התהליכים הטבעיים ולהבין איך להשתלב בצורה נכונה בזרם שלהם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הפתרון", 6.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest