דף הבית / המשבר ופתרונו / חברה זה הגוף הרוחני היחיד

חברה זה הגוף הרוחני היחיד

שאלה: כאשר אנחנו מדברים על מצב אינטגרלי, האם אנחנו מתכוונים לחברה, או שלפי חכמת הקבלה זה גוף רוחני יחיד?

תשובתי: זה אותו הדבר. אנחנו מדברים על חברה שמתחילה להרגיש את עצמה כאחד כללי שלם. מתגלה שׂכל קולקטיבי, רגש קולקטיבי, צרכים קולקטיביים, מבט קולקטיבי על הכול. כלומר, כל החברה הופכת להיות אחד יחידי שלם ומתחילה להרגיש את כל הרמות של הטבע שמקושרים הדדית לחלוטין. וכאשר האדם כולל בתוכו את כל הטבע העצום הזה, רואה אותו, מרגיש אותו בתוכו, הוא מתחיל להיות חדור מהתוכנית שלו.

בהיותו חלק מהתוכנית הזאת, הוא מתחיל לתפוס אותה בשלמותה. הוא כאילו רואה את עצמו כמתחיל להיוולד לפני מיליארדי שנה וכממשיך את ההתפתחות שלו למיליארדי שנים קדימה, כי הוא הרי מתחיל להיכלל בתוך כל הגוף העצום הזה של הטבע האינטגרלי. הוא מתחיל להרגיש את כל הכוחות שבתוכם הוא נמצא, ומתחיל להבין כיצד זה עובד, כיצד זה משפיע עליו, איך הוא יכול להשפיע על עצמו, על הגורל שלו, על העתיד שלו, בהיותו החלק הפעיל היחידי בטבע, לא אינסטינקטיבי אלא הכרתי.

אבל הוא יקבל את זה, כאשר הוא יהיה כלול בצורה אינטגרלית בכל הרמות של הטבע. אז הוא יעלה לרמה הגבוהה ביותר של הטבע, לדרגת הבורא, אם אפשר כך לומר. הבורא לא קיים, הטבע עצמו זה הבורא. אבל האדם משיג כזאת דרגה.

שאלה: איך אפשר להגדיר את המושג חברה, כי חברה וגוף (אורגניזם) נתפסים כשני דברים שונים. לפעמים משווים את החברה לגוף, אבל זוהי מטאפורה, דמות.

תשובתי: המושגים האלה נתפסים כדברים שונים עבור חברה שבה כל האלמנטים שלה אינם מקושרים הדדית. אם הגוף הזה מחולק לחלקים, לחתיכות, כמו חולה שנמצא במצב נורא, כאשר כל המערכות שלו יצאו מכלל איזון, אז את צודקת. במצב כזה נמצאת החברה שלנו היום, שאותה אנחנו מנסים איך שהוא להציל ממוות, מהתפרקות מלאה של המערכות שלה. אבל כאשר כל המערכות נמצאות בתמיכה הדדית, באיזון, כל אחת מהן וכולן יחד, בדומה לגוף האדם, אז זו פשוט חברה אינטגרלית.

שאלה: כלומר, אנחנו צריכים למתוח גבול מדויק בין דימויים על חברה ששולטת בסוציולוגיה. שם הכול מאוד פשוט: ישנה חברה פשוטה, קהילה פרימיטיבית, שבט, ויש חברה מורכבת שצריכה להיות מופרדת לחלקים בצורה מאוד חזקה.

תשובתי: דרך אגב, קהילות פרימיטיביות, היו למעשה חברות אינטגרליות. זה התבסס אצלם על דרגה אינסטינקטיבית, כמו בעולם החי.

אבל אנחנו נבדלים מעולם החי, בכך שגדל בנו האגו. ועכשיו אנחנו מתחילים להתחבר ברמה אחרת.

החיות מחוברות באופן אינסטינקטיבי בחברה אינטגרלית. כך הטבע מחזיק אותן, החוק הכללי שלו. ואחר כך מעל לגוף הבהמי שלנו גדל האגו, ואנחנו צריכים להתחיל להשתלב כבר מעליו, יחד איתו. כלומר האגו הוא זה שנותן לנו רמה חדשה של שילוב (אינטגרציה).

מתוך שיחה עם ואלריה חצ'טוריאן, 26.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תלות הדדית גוברת 
לרגש של האינטגרליות אין גבולות
"לבלוע" את כל הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest