דף הבית / המשבר ופתרונו / זקנה של אחדים, אינה משמחת את האחרים

זקנה של אחדים, אינה משמחת את האחרים

חוות דעתו של ב. שקולניקוב, מנהל מרכז לחקר דמוגראפי REH: אם לפני 30 שנה האוכלוסייה של המדינות המפותחות כלכלית, הזדקנה כתוצאה מירידת הילודה, אז עכשיו ההזדקנות היא מירידת התמותה בגיל מבוגר.

העלייה בתוחלת החיים בגילאים המבוגרים מביאה לגדילת מספר הזקנים, דבר שמציב בעיות רציניות בפני החברה והמדינה. מה לעשות עם העול הגדל על קרנות הפנסיה והכמות הגדלה של הזקנים שדורשים דאגה וטיפול!?

נתח האוכלוסייה שמעבר לגיל 65 יכול להגיע ל- 30% (ברוסיה בינתיים 13%). תתארו לעצמך פרישה לגמלאות בגיל 65 והמשך חיים של עוד 25 שנים. הקריסה של מערכות הפנסיה היא בלתי נמנעת. האם האנשים בעצמם יוכלו לחסוך ולצבור אמצעים לקיום בפנסיה? האם הבריאות תאפשר להם לדאוג ולטפל בעצמם, להיות פעילים ואפילו לעבוד בעבודות צדדיות? האם זה מעשי שהאנשים המבוגרים יעבדו חלק מהזמן? אולם לכלכלנים מהמערב נדרשים פחות ופחות עובדים מקצועיים. בינתיים אין כל פיתרון!

תגובתי: הפיתרון אפשרי רק בשינוי לחברה של ערבות הדדית, שבכללות ובשלמות, עסוקה לחלוטין באספקת כל הדרוש לה לקיום נבון, ולא יותר מזה, וכל מה שמעבר לזה, מכוון להתעלות המוסרית שלנו. כפי שאנו רואים, ההתפתחות הטבעית מוחצת אותנו מכל הצדדים ומביאה לצורך בשינוי מלא של התודעה.

ידיעות קודמות בנושא:
בעת המשבר הוחלט באירופה להעסיק את זקניה
האם הפנסיונרים מזיקים לעולם?
אירופה והירידה הדמוגרפית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest