דף הבית / המשבר ופתרונו / זמנם של המתוסכלים

זמנם של המתוסכלים

דעה: מבול של אלימות בעולם. הסיבה לתופעה זו היא, שהאישיות בוחרת לעצמה מטרה בלתי ניתנת להשגה, או שאדם צר אופקים וללא השכלה נקלע למצב שמציג לפניו דרישות מופרזות. במקרה כזה פעולות רגילות אינן עוזרות, ונוצר מחסום שלא ניתן להתגבר עליו שנקרא "תסכול", והאדם שנמצא במצב כזה מוגדר כאדם מתוסכל.

ישנם שלושה סוגים של תגובות של האדם לתסכול: תקיפה, נסיגה, רגרסיה (התאבדות). התגובה תלויה במנטליות וברגע ההיסטורי. יתכן ארגון עצמי של המתוסכלים לתנועה, שתוכל להשפיע על החברה.

היום, התסכול מעורר אלימות בעולם: בפני רבות מהמדינות התגלו מחסומים אשר לא ניתן להתגבר עליהם.

מכאן נובעים בתוכן סכסוכים פנימיים בשל חוסר היכולת לספק את הדרישות הצרכניות או ה"יצירתיות". ואלה הם סימני התסכול.

המדינות המתוסכלות הן בלטיה, כל אפריקה, שורה של מדינות על הים השחור, מדינות רבות מהעולם המוסלמי, חצי האי הבלקני, צפון מזרח אסיה, מרכז וצפון אמריקה. תגובתן לתסכול היא נסיגה, תקיפה, רגרסיה.

באופן כללי, בזמן הנוכחי כמעט כל מדינה היא מוכת בני אדם מתוסכלים, מפני שיותר ויותר אנשים פשוט אינם מסוגלים להתברג אל תוך התהליך המדעי-תעשייתי. ובזמן האחרון, הופיעה שכבה של מדינות מתוסכלות, אשר פעולותיהן התוקפניות מכוונות פנימה ומחוצה להן.

ומכיוון שהמהפכה המדעית- תעשיית אינה ניתנת לביטול, יותר ויותר אנשים ומדינות שלמות נמצאים במצב של תסכול, ומכאן תופעות כגון אלימות, ונדליזם, מהומות אזרחיות, מהפיכות "צבעוניות", יתעוררו ביתר שאת, ללא כל תוכנית וללא מטרה ארוכת טווח. בכללות, העולם מתכסה בענן כהה של תסכול לטווח ארוך.

הערה: הדרך היעילה, הזולה, הנגישה והיחידה לבטל תופעה דומה בהיסטוריה של העולם, היא חינוך בני האדם. שיטת החינוך האינטגרלי מסוגלת להתחיל בשינוי האדם כבר מהמשחק הראשון…

ידיעות קודמות בנושא:
התקדמות שמובילה לנסיגה
דיכאון, המחלה של הציביליזציה
צדקה לרווחת החזקים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest