דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זמן של תיקון עמוק

זמן של תיקון עמוק

שאלה: למה בעבר מקובלים לא השתמשו בסדנאות?

תשובתי: בעבר המקובלים השתמשו בשיטה אחרת. הם עבדו בעשיריות, אבל לא עבדו בצורה כל כך פעילה להשגת הקשר ביניהם, להעמקה לתוך עצמם. הקבוצות של האר"י, של רמח"ל ושאר הקבוצות שהיו כלולות מחמישה שישה אנשים, ישבו ולמדו בשקט.

הזמנים היום אחרים לחלוטין. רואים זאת לא רק ברמת המקובלים, אלא גם לפי המצב בכל העולם. מחייבים אותנו להתקרב דרך יבשות, לערוך כנסים, מפגשים, שעליהם אנחנו לא יכולנו אפילו לחשוב.

שאלה: לדבריך עכשיו השתנו הזמנים, מה המשמעות של זה ביחס לשיטה הנצחית?

תשובתי: השיטה משתנה. ה"כלי" משתנה בהדרגה, הספירה הענקית שנקראת "נשמת אדם" שאותה עלינו לתקן. ואנחנו מתקנים אותה כל הזמן על ידי התעמקות בשכבות היותר פנימיות ואגואיסטיות שלה. רואים זאת גם בעולם שלנו, האגואיזם מתגלה בעולם בצורה יותר ויותר אגרסיבית, בצורה יותר ברורה, בצורה יותר "חצופה".

שאלה: האם בהתאם לכך משתנה העיקרון של המשכת המאור המחזיר למוטב?

תשובתי: אנחנו מושכים אור גדול יותר, אור שמגלה וחושף שכבות יותר ויותר עמוקות של האגואיזם. אנחנו משתדלים לתקן את האגו, להתקשר בינינו מעליו, לארגן אותו מחדש באופן כלשהו, ובהתאם לכך מגדילים עוד יותר את הארת האור. כך זה מתרחש במעגל.

מתוך שיעור וירטואלי, 1.03.2020

 

2 comments

  1. אדריאנה סונטג

    שלום רב לייטמן,
    אני התחלתי להחשיב לתוכנית "חיים חדשים " ולעבודה שאתה מקיים עם אנשים "בעשיריה" לפני מספר חודשים ורציתי להודות לך בשביל המאמצים שאתה עושה כדי לייצר חברה יותר טובה עם ערכים אמיתיים.
    השאלה שלי היא :
    איזה הוכחות יש לך שהווירוסים ייעלמו אם נצליח לחבר בין אנשים בצורה שאתה מתאר ושמופיע בחוכמת הקבלה? אני חושבת שאם נראה לאנשים הוכחות על הצלחות של העבודה בעשיריה אז הרבה יותר אנשים יבינו ויצטרפו ללימוד הקבלה. לפי דעתי צריך להראות כמה שיותר הוכחות כדי לשכנע אנשים פשוטים שלא היה להם קשר עם מדע זה.

    בכבוד רב,

  2. אדריאינה יקרה,
    תודה על פנייתך. כדי לקבל תשובה לשאלתך יש צורך להבין את תכנית הבריאה כולה, ניתן לעשות זאת במסגרת לימוד בקבוצה, תוכלי ללמוד דרך האתר שלנו .kab.co.il ללא עלות.
    או לחילופין את מוזמנת להצטרף לקבוצת לימוד פיזית באם תרצי, פרטים מלאים בטלפון: 1700-509-209.
    בברכה
    רונית שי, מנהלת הבלוג של הרב ד"ר מיכאל לייטמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest