זמן טוב לבדיקה

חודש תשרי בפתח, חודש מיוחד מלא בחגים. החגים היהודיים אינם סתם מילוי חובה של מסורת, יש להם שורשים רוחניים הנובעים מכוחות הטבע שפועלים במחזוריות, בהתאם לסיבוב כדור הארץ סביב השמש, ועוד סיבות נעלות יותר.

אנחנו מרגישים שכל יום משפיעים על העולם שלנו כוחות שונים: יום אינו דומה לחברו, ולילה אינו דומה ללילה אחר, אנחנו כל הזמן משתנים. ישנם ימים יותר נעימים וטובים וישנם ימים בעייתיים.

חודש אלול זה זמן טוב מאוד לבדיקה של מה שעשינו בשנה שעברה ומה אנחנו מתכוננים לעשות בשנה החדשה. משמעות השם אלול היא בראשי התיבות שלו, אני לדודי ודודי לי. אנחנו צריכים להבין מהי הדרישה העיקרית מהבורא, הכוח העליון של הטבע. "אני לדודי" מסמל שאני צריך לבדוק את עצמי בחודש הזה, לפני תחילת השנה החדשה, בתקופה מיוחדת של ריכוז הכוחות המיוחדים שבנו ושל השפעתנו על העולם. אנחנו חייבים לבצע מה שכתוב בתורה, ההתחייבות שהתקבלה ליד הר סיני: "להפוך להיות כאיש אחד בלב אחד" ו"כל ישראל חברים". בסופו של דבר עלינו להגיע ל"ואהבת לרעך כמוך", ולאיחוד מלא. 

אנשים אינם מבינים מה זאת אהבה. בעולם שלנו המילה הזאת קיבלה גוון לא נקי ומיני מאוד, או שקושרים מילה זו לאהבה לבעלי חיים, עצים ושמירה על הטבע. אבל במושג אהבת הזולת, הכוונה היא לחיבור כדי להרגיש את כל הרצונות של הזולת ולהשתדל למלא אותם. זה כמו חיבור של שני מכשירים, אם מחברים אותם בצורה נכונה, יוצא התקן אחד שכל החלקים שלו יכולים להבין זה את זה ולעבוד יחד. כך בנוי מנוע שכל חלקיו עובדים בתיאום, כמו איברים של גוף אחד שתומכים זה בזה. במקרה כזה אפשר לומר, שביניהם ישנה אהבה. על אהבה כזאת מדברת התורה, על חיבור הדדי, על הבנה בין כולם, כשכל אחד עובד עבור אחרים. אם כולם עובדים עבור כולם, יוצאת מערכת מושלמת, ואת המצב הזה אנחנו צריכים להשיג. 

תחילה נברא רק אדם אחד, אדם, רצון אחד. אבל אחר כך המערכת הזאת נשברה להמון רסיסים שאינם מסוגלים להתחבר זה עם זה. העבודה שלנו היא למצוא לכל אחד את המקום המתאים לו, ולברר באיזו צורה הוא צריך להתחבר עם האחרים. זה כמו פאזל ענק, אותו עלינו להרכיב לתמונה אחת. הפאזל הזה כולל 600,000 חלקים עיקריים שנקראים "שש מאות אלף נשמות", ועוד המון חלקיקים נוספים קטנים שמוכנסים בינינו. לכל אדם בעולם הזה יש חלק בפאזל הכללי, כי כולנו "בני אדם" (בנים של אדם) וחייבים להרכיב אותו יחד.

אבל החובה העיקרית בהרכבת הפאזל הזה מוטלת על עָם ישראל. כי הוא מהווה את החלקים העיקריים מכל מיליארדי החלקים שלו. אם עָם ישראל ירכיב את עצמו בצורה נכונה ויתחבר נכון לפאזל הזה, אז כל שאר החלקיקים יתחילו לזוז ולחפש את מקומם. ובסופו של דבר כל אחד יתחבר עם אחרים ויתכלל בפאזל. באופן כזה האנושות תשיג הרמוניה, איחוד נפלא, שילוב גלובלי נכון, שהעולם שלנו זקוק לו היום בצורה עמוקה כל כך.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 30.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest