דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זמן דחוס לפני הכנס

זמן דחוס לפני הכנס

המצב שלנו עכשיו הוא כמו לפני יציאת מצרים. וככל שאנחנו מתקרבים ליציאה, כך הזמן נדחס ומתהדק יותר ויותר, מתמלא בפעולות, באירועים ובמאורעות. לכן האדם נמצא בספקות, הכול בו מתערבב: אני, פרעה, משה, מצרים, עם ישראל, בתוך מצרים ומחוץ לה – כל אלו הם המצבים הפנימיים שלי.

  • אם אני נמצא בתוך האגו שלי, זה נקרא מצרים.
  • אם אני רוצה להתעלות מעל לאגו, זה אומר שאני רוצה לברוח מעבדות מצרים.
  • אם הרצון האגואיסטי שלי, הספקות, שולטים בי, זה אומר שפרעה שולט בי.
  • אם אני רוצה לברוח ממנו ולהסתכל עליו מהצד, זה סימן שאני משה.

כל המצבים האלה חולפים דרך האדם ואם הוא תופס שהוא נמצא תחת ההשפעות האלו, זה נפלא. הוא יעשה בירורים מהירים ומשמעותיים ביותר, במהירות טובה.

בזמן הכנס אנחנו נקלעים ונופלים לפעולה של התפעלות כללית גדולה, שהיא בעלת כוח עצום. לכן צריך רק להמשיך ולא לתת למצב להירגע. העיקר להיות בשמחה, אפילו אם נדמה לנו שמתרחש משהו לא כל כך נעים וחסר שלווה. שיהיו יותר מחשבות רעות וספקות מאשר מחשבות טובות ובהירות, אך בזה מסתכמת העבודה הפנימית וחייבים להתקדם. ואסור לשכוח שהחושך הכי עמוק מורגש לפני הפריצה עצמה, לפני היציאה ממצרים. לא צריך לחכות לחושך הזה, צריך כל הזמן לחשוב על האור ועל הבריחה, אך בו זמנית עם ההשתוקקות שלנו אל האור, אל ההבנה, אל ההרגשה הגדולה – אפשרית מגמה לגמרי הפוכה ושקיעה בחושך, בערפל, בבלבול. כך זה צריך להיות ואנחנו יחד נעבור את המצבים האלו!

בואו נעזור זה לזה, בכך שנראה כיצד את כל המצבים אנחנו מקבלים בשמחה. שמחה זה הכוח בעל העוצמה הגדולה ביותר, כי הרי למרות הכול, אתה שמח שאתה מבצע את עבודת הבורא ומתקדם רוחנית. חייבים לעבור דרך המצבים הקשים, כדי להיחלץ ולהימלט מהאגו שלנו ולהתעלות מעליו. בהצלחה לכולם!

נתאסף, נתחבר, נגלה בינינו את הבורא ותפילת הרבים תעלה אותנו לרוחניות!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "וזאת ליהודה", 01.11.2010

One comment

  1. אילנית לוי

    זה פשוט מדהים איך שהכול נמצא בתוך האדם,משה, פרעה,מכות מצריים,הכול אנחנו מרגישים! אבל שמחה קשה להשיג במצבים הללו,אז שכל אחד מאיתנו יחשוב איך הוא חייב להיות בשמחה למען הכלל. למען הכלל זה יותר אפשרי מאשר למען עצמי!!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest