דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / זכות מכובדת שעולה ביוקר

זכות מכובדת שעולה ביוקר

ישראל חייבים להביא את כל העולם לתיקון, והסיפור של יונה הנביא, אותו אנחנו קוראים ביום כיפור, מרמז בצורה ברורה מאוד על כך. 

הזכות לקרוא את הסיפור הזה בזמן החג, נקנה בדרך כלל בסכום כסף גדול. האנשים העשירים ביותר מתחרים על הזכות לקרוא אותו לפני כולם, זוהי נקודת השיא של יום כיפוראנשים מאמינים שזה מבטיח לאדם הצלחה גדולה לכל השנה. מתייחסים לזה כמו למסורת פשוטה, מבלי לחשוב על מה מדובר בסיפור הזה.

הנביא יונה קיבל מהבורא משימה ללכת לעיר החטאים נינווה, ולתקן את תושביה. יונה היהודי לא רצה לבצע את המשימה הזאת, ולהשכין שלום בין כל אומות העולם. הוא ניסה לברוח, ועלה על ספינה שיצאה להפלגה בים. יונה נרדם בבטן הספינה, וכך הראה ששום דבר אינו מדאיג אותו. ראו עד כמה הסיפור הזה הוא סמלי, הוא מורה על מצבו הנוכחי של עם ישראל. ואז הגיעה סערה, הגלים עלו ואיימו להטביע את הספינה. המלחים הטילו פור, כדי לברר מי אשם בסערה הזאת, והפור נפל על יונה. זה דומה מאוד לאיך שעמֵי העולם מאשימים היום את ישראל בכל הבעיות שלהם. יונה הודה שהוא אשם בכל, והסכים שיזרקו אותו אל הים. בים הוא נבלע על ידי דג גדול ושהה בבטנו שלושה ימים. בזמן הזה הוא הביע חרטה, והבין שהוא חייב ללכת לעיר החטאים נינווה ולהחזיר את תושביה בתשובה. אז הדג הוציא אותו אל החוף ישר אל העיר נינווה. יונה הלך לעיר ושיכנע את תושביה להפוך להיות אנשים טובים. לאחר מכן הבורא נגלה ליונה ואמר לו, שהוא לא היה יכול לוותר על התוכנית שלו לתקן את כל העולם, כי כל אומות העולם מאוד יקרים לו. וכך מסתיים הסיפור הזה באושר.

ראו איזה סיפור נותנים לנו ביום הכי קדוש בשנה, יום שבו אנחנו חייבים לברר ולהעריך את המצב שלנו, את העבודה והפעולות שלנו במשך השנה שחלפה, במשך כל החיים שלנו. מדובר על יחסים בין בני אדם. כל עם ישראל חייב לקחת על עצמו את התפקיד והמשימה של יונה הנביא ולבצע אותה, כלומר לא רק להתאחד ביניהם, אלא להביא לתיקון את כל העולם. ועל פי המסורת, עבור הזכות המכובדת הזאת משלמים כסף רב! אנשים מניחים שהפעולה הזאת מביאה הצלחה רבה, וזה באמת כך, רק למען האמת, לא באותה משמעות כפי שנהוג לחשוב. אם עם ישראל יתאחד ויביא לאיחוד כל העולם, אז מצפה לנו הצלחה רבה.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 6.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest