זו עבודת האדם!

laitman_2009-07_0211_70.jpg

הדרך הרוחנית מאוד לא פשוטה, היא מורכבת מעליות וירידות. זו אינה דרך סלולה וחלקה, אלא מלאה במהמורות. עד שתתחיל לנוע קדימה, אתה תקפוץ הרבה זמן במקום ותיתקל בכל מיני בעיות ומכשולים.

בכל צעד מופיעים כל מיני קשיים וסיבוכים: או שיצא לך האוויר מהגלגלים, המנוע לא יידלק, הדלק כל הזמן יגמר, הנהג יירדם על ההגה, או שפתאום החמור שלך (החומר האגואיסטי שלך, חמור מהמילה חומר) יעמוד באמצע הדרך ולא ייתן לרכב לעבור. אך מה לעשות, זוהי הדרך.

עליך להזיז את החמור מהדרך, נסה להזיז חמור: תכה אותו – והוא אינו זז, תפתה אותו בגזר – אינו זז, עד שתרים את החמור על הכתפיים ותזיז אותו מהדרך, רק אז תוכל להתקדם קדימה. או, כפי שממליצים המקובלים, הכה את שיניו!

כל הזמן מופיעות בעיות חדשות, עד שבאמצע הדרך נופל עץ החיים… אז אתה כבר תצטרך לרדת מהכביש ולעקוף את העץ הזה. ואחר כך ירד ענן על הדרך, ואז מה ניתן לעשות? – ערפל כבד, לא רואים לאן לנסוע, פעם רואים את הדרך ופעם לא… זו עבודה מאוד קשה, מיוחדת ונבחרת – עבודת האדם, עבור מי שבאמת רוצה להיות אדם! הדרך הנבחרת עבור בני האדם הנבחרים!

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 14.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
סוד קטן וחשוב
התמדה – הערבות להצלחה
מעלה ומטה – מפסגה לפסגה

2 comments

  1. היום קמתי בבוקר ודי היה לי קשה  ופתחתי את הבלוג וקראתי את מה שכתוב וממש התעודדתי וזה נתן לי כוח להמשיך למרות הקושי ואני ממש שמחה תודה לכם, איתכם כל הזמן

    ותמשיכו כך

  2. ליאורה כחלון

    הדרך הרוחנית מאוד לא פשוטה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest