דף הבית / כלכלה / כסף / זה מה שהיה בקאן…

זה מה שהיה בקאן…

דעתו של ולרי פאולמן, ד"ר לכלכלה: "זה לא היה פסטיבל סרטים נוסף בהשתתפותם של כוכבי קולנוע, אלא פסגת ה-G20. מנהיגי המדינות המפותחות ביותר מבחינה כלכלית, שישבו יחד במשך שתי יממות, לא הצליחו למצוא שום דבר רציני כדי למנוע את העמקת המשבר הכלכלי.

ה"הישג" המשמעותי שהושג לאחר לחץ חסר תקדים, היה ההבטחה של יוון לא לערוך משאל עם בנוגע לשאלה האם לקחת אשראי, וכן ההסכמה המאולצת של איטליה לפיקוח מצד קרן המטבע הבינלאומית.

ואילו בכל הנוגע לבעיות העיקריות של הכלכלה העולמית, הושמעו בקול רם הבטחות שברור מראש שהן לא תתקיימנה בתנאֵי המשבר והמלחמה התחרותית הקשה בין מדינות ה-G20.

בקיצור, פגישה נוספת של הדרגים הגבוהים הוכיחה שוב, שכל מדינה מציבה את האינטרסים שלה מעל לאינטרסים של הכלל, על אף שכל הכלכלות הלאומיות תלויות זו בזו. כמו כן, הפגישה הוכיחה שבידיהם של מנהיגי ה-G20 אין את המנוף שיסייע להתגבר על המשבר. כל משתתפי הפסגה גינו את ההתנהגות חסרת האחריות של הברוקרים, ואיימו עליהם בסנקציות (לא ברור אילו), אולם הברוקרים ממשיכים לבצע את מעשי הרמאות שלהם בבורסות האג"ח, המטבעות והסחורות.

מסקרן לשמוע את ההתבטאויות החדשות של הפוליטיקאים על כך שכדי להתגבר על המשבר יידרשו עשרות שנים, מפני שהחובות הצטברו במשך עשרות שנים. אבל הם לא הראו מאיפה אפשר לקחת כסף לכיסוי החובות העצומים של גרמניה ושאר מדינות אירופה. על ידי העלאת המיסים? של היזמים ולא של האזרחים? אבל האם הם מוכנים להקריב למען החברה? – אין תשובות!

ארה"ב יכולה לעזור לאיחוד האירופי רק בעזרת הניסיון השלילי שלה. ואילו מדינות ה-BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין), במקום לעזור מיידית לאיחוד האירופי, הבטיחו להגדיל את יצוא הסחורות.

מסקנת הפסגה: ההר הוליד עכבר".

ידיעות קודמות בנושא:
תוצאות פסגת ה-G20
תוצאות פסגת ה-G20
לקראת פסגת ה-G20

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest